Hermès voelt crisis niet | RetailDetail

Hermès voelt crisis niet

Hermès voelt crisis niet

De Franse luxegroep Hermès zag zijn omzet in het eerste halfjaar van 2013 met 11,04% aandikken tot 1,767 miljard euro. De nettowinst ging zelfs 13,9% omhoog, tot 381,7 miljoen euro.

Azië doet Hermès bloeien

Hermès, dat vooral bekend is van handtassen en zijden sjaals, haalt zowat een derde van zijn omzet uit Azië (buiten Japan). De rest is evenredig verdeeld over thuisland Frankrijk, de rest van Europa, de Amerika's en Japan.

 

In Azië (minus Japan) en de Amerika's was er zelfs sprake van een vooruitgang van de verkoop met 17%. In Frankrijk werd 14% meer afgezet, in de rest van Europa 13% en in Japan 8%.

 

Luxehorloges blijven achter

Opgedeeld naar producten kon Hermès zijn omzet uit lederwaren met 10% opvoeren, onder meer dankzij de opening van twee nieuwe productie-eenheden. Toch bleef de verkoop van handtassen nog steeds gelimiteerd door productiebeperkingen.

 

De verkoop van kleding en accessoires nam met 21% toe, die van parfums met 20%. Alleen de verkoop van luxehorloges daalde met 1%, wat gezien de hoge vergelijkingsbasis van vorig jaar en de algemene markttendens niet abnormaal is.

 

Voor het volledige jaar verwacht Hermès erin te zullen slagen om de stijging van de omzet boven het langetermijndoel van 10% te houden, met een operationele marge die dicht bij het hoge niveau van 2012 (32,1%) zal liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.