Hermès voelt crisis niet

Hermès voelt crisis niet

De Franse luxegroep Hermès zag zijn omzet in het eerste halfjaar van 2013 met 11,04% aandikken tot 1,767 miljard euro. De nettowinst ging zelfs 13,9% omhoog, tot 381,7 miljoen euro.

Azië doet Hermès bloeien

Hermès, dat vooral bekend is van handtassen en zijden sjaals, haalt zowat een derde van zijn omzet uit Azië (buiten Japan). De rest is evenredig verdeeld over thuisland Frankrijk, de rest van Europa, de Amerika's en Japan.

 

In Azië (minus Japan) en de Amerika's was er zelfs sprake van een vooruitgang van de verkoop met 17%. In Frankrijk werd 14% meer afgezet, in de rest van Europa 13% en in Japan 8%.

 

Luxehorloges blijven achter

Opgedeeld naar producten kon Hermès zijn omzet uit lederwaren met 10% opvoeren, onder meer dankzij de opening van twee nieuwe productie-eenheden. Toch bleef de verkoop van handtassen nog steeds gelimiteerd door productiebeperkingen.

 

De verkoop van kleding en accessoires nam met 21% toe, die van parfums met 20%. Alleen de verkoop van luxehorloges daalde met 1%, wat gezien de hoge vergelijkingsbasis van vorig jaar en de algemene markttendens niet abnormaal is.

 

Voor het volledige jaar verwacht Hermès erin te zullen slagen om de stijging van de omzet boven het langetermijndoel van 10% te houden, met een operationele marge die dicht bij het hoge niveau van 2012 (32,1%) zal liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top