Herstructurering werpt vruchten af bij Hugo Boss | RetailDetail

Herstructurering werpt vruchten af bij Hugo Boss

Herstructurering werpt vruchten af bij Hugo Boss
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het voorbije boekjaar een omzetstijging van 3% laten optekenen. Het zegt de vruchten te plukken van de herstructurering en wil de groei in 2018 verder versnellen.

 

Doel behaald

De omzet van Hugo Boss kwam in 2017 uit op 2,733 miljard euro, op gerapporteerde basis een groei van 1% en voor wisselkoerseffecten een sprong voorwaarts van 3%. De operationele winst bleef bij 491 miljoen euro gelijk ten opzichte van een jaar eerder, vanwege verdere investeringen in het bedrijf. De sterke euro was ook een negatieve factor voor de winst.

 

“We behaalden wat we voor ogen stelden in 2017”, zegt CEO Mark Langer. “Dit jaar willen we de groei verder versnellen. De nieuwe BOSS- en HUGO-collecties werden dan ook goed ontvangen. Onze strategische herschikking begint effect te hebben en dus zijn we op weg naar duurzame en winstgevende groei.”

 

Voor het komende jaar verwacht Hugo Boss verder te groeien, al gaat het er vanuit dat de winst op gelijkaardig niveau blijft, omdat er nog steeds geïnvesteerd wordt. Vorig jaar investeerde het modebedrijf 128 miljoen euro, terwijl dat dit jaar wordt opgetrokken naar een bedrag tussen 170 en 190 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.