H&M gaat flink uitbreiden in België

H&M gaat flink uitbreiden in België

Het Zweedse modebedrijf H&M is niet van plan om de expansie in België in 2016 tot stilstand te laten komen. In de publicatie van de jaarcijfers staat immers te lezen dat er dit jaar vijf nieuwe winkels zullen openen en twee zullen verhuizen in België.

 

Twee nieuwe winkels in Brussel

In de lente zal om te beginnen één van de winkels op de Antwerpse Meir verhuizen naar een ander pand en komt er een volledig nieuwe vestiging in de Leystraat. Daarnaast mag ook het winkelcentrum Basilix in Brussel een nieuwe vestiging van de Zweedse keten verwachten.

 

In het najaar opent dan de winkel in het shoppingcenter Docks Bruxsel in Brussel. De winkel in Bergen zal dan weer verhuizen naar een nieuwe locatie, terwijl Geraardsbergen en Froyennes, bij Doornik, een nieuwe H&M mogen verwachten.

 

H&M heeft momenteel al 86 winkels in België en Luxemburg. Daar werken ongeveer 2.500 mensen. Het voorbije boekjaar, dat eindigde op 1 december, wist het Zweedse bedrijf een recordwinst te halen van 2,2 miljard euro. De totale omzet steeg ook flink naar 22,6 miljard euro. In België en Luxemburg kende H&M een omzetstijging van twee procent naar 485 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top