H&M komt met nieuwe sportcollectie

H&M komt met nieuwe sportcollectie

Het Zweedse H&M lanceert een nieuwe sportcollectie onder de naam For Every Victory. De collectie werd ontwikkeld in samenwerking met het Zweedse Olympische team en Caitlyn Jenner zal één van de gezichten van de campagne zijn.

Concurrentie met sportmerken

Volgens het bedrijf hebben de Zweedse Olympiërs alle kledingstukken zelf uitgetest en hebben ze advies gegeven op vlak van design, performance en draagcomfort. H&M is trouwens ook al de officiële kledingleverancier voor het Zweedse Olympische en Paralympische team voor de Spelen in Rio.

 

Met de nieuwe collectie lijkt H&M de concurrentie te willen aangaan met merken als Nike, Adidas en Under Armour. Om daarnaast trouw te blijven aan het eigen merk werd voor de productie van de kleding wel gebruik gemaakt van gerecycleerd polyester, om zo alles duurzamer te maken.

 

Naast Caitlyn Jenner zullen ook Chelsea Werner, een gymnaste met het syndroom van Down, surfer Mike Coots die een been verloor bij een haaiaanval, en bokser Namibia Flores gezichten van de nieuwe collectie zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A sluit 23 winkels in Spanje

20/01/2017

De Nederlandse modeketen C&A gaat in Spanje 23 filialen sluiten. Daarbij zouden meer dan 300 medewerkers hun baan verliezen. C&A heeft momenteel 106 winkels in Spanje, maar het wil enkel nog investeren in rendabele winkels.

BCBG Max Azria krimpt aantal fysieke boetieks in

19/01/2017

BCBG Max Azria Group gaat reorganiseren onder druk van de almaar groeiende internetconcurrentie en een flinke schuldenlast. Hoeveel van de 570 winkels wereldwijd (waarvan drie in de Benelux) openblijven, is nog niet bekend.

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

19/01/2017

Tijdens de aandeelhoudersvergadering van R&S Retail op woensdag is de naamsverandering naar FNG Group goedgekeurd. Daarnaast werd ook Dieter Penninckx officieel aangeduid als de nieuwe CEO van de modegroep.

Algemeen directeur Men at Work neemt na 15 jaar afscheid

17/01/2017

Vanaf 1 april verlaat Mark Hommelberg zijn functie als algemeen directeur bij modeketen Men at Work. Hommelberg was maar liefst vijftien jaar aan de slag binnen het bedrijf, in verschillende functies.

Omzet Hugo Boss nog steeds in dalende lijn

17/01/2017

In het vierde kwartaal is de omzet van het Duitse modemerk Hugo Boss met 1% gedaald naar 725 miljoen euro. In Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval, maar toch voldeed Hugo Boss over het hele boekjaar aan de eigen verwachtingen.

American Apparel sluit alle winkels

17/01/2017

De Amerikaanse modeketen American Apparel lijkt de handdoek in de ring te gooien. Dat nieuws komt er nadat het Canadese Gildan Activewear als nieuwe eigenaar van het merk werd voorgesteld.

Back to top