H&M komt met nieuwe sportcollectie | RetailDetail

H&M komt met nieuwe sportcollectie

H&M komt met nieuwe sportcollectie

Het Zweedse H&M lanceert een nieuwe sportcollectie onder de naam For Every Victory. De collectie werd ontwikkeld in samenwerking met het Zweedse Olympische team en Caitlyn Jenner zal één van de gezichten van de campagne zijn.

Concurrentie met sportmerken

Volgens het bedrijf hebben de Zweedse Olympiërs alle kledingstukken zelf uitgetest en hebben ze advies gegeven op vlak van design, performance en draagcomfort. H&M is trouwens ook al de officiële kledingleverancier voor het Zweedse Olympische en Paralympische team voor de Spelen in Rio.

 

Met de nieuwe collectie lijkt H&M de concurrentie te willen aangaan met merken als Nike, Adidas en Under Armour. Om daarnaast trouw te blijven aan het eigen merk werd voor de productie van de kleding wel gebruik gemaakt van gerecycleerd polyester, om zo alles duurzamer te maken.

 

Naast Caitlyn Jenner zullen ook Chelsea Werner, een gymnaste met het syndroom van Down, surfer Mike Coots die een been verloor bij een haaiaanval, en bokser Namibia Flores gezichten van de nieuwe collectie zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.