H&M komt met nieuwe sportcollectie

H&M komt met nieuwe sportcollectie

Het Zweedse H&M lanceert een nieuwe sportcollectie onder de naam For Every Victory. De collectie werd ontwikkeld in samenwerking met het Zweedse Olympische team en Caitlyn Jenner zal één van de gezichten van de campagne zijn.

Concurrentie met sportmerken

Volgens het bedrijf hebben de Zweedse Olympiërs alle kledingstukken zelf uitgetest en hebben ze advies gegeven op vlak van design, performance en draagcomfort. H&M is trouwens ook al de officiële kledingleverancier voor het Zweedse Olympische en Paralympische team voor de Spelen in Rio.

 

Met de nieuwe collectie lijkt H&M de concurrentie te willen aangaan met merken als Nike, Adidas en Under Armour. Om daarnaast trouw te blijven aan het eigen merk werd voor de productie van de kleding wel gebruik gemaakt van gerecycleerd polyester, om zo alles duurzamer te maken.

 

Naast Caitlyn Jenner zullen ook Chelsea Werner, een gymnaste met het syndroom van Down, surfer Mike Coots die een been verloor bij een haaiaanval, en bokser Namibia Flores gezichten van de nieuwe collectie zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Textielsector Bangladesh alweer in opspraak

16/02/2017

Vandaag wordt wereldwijd ‑ ook in Brussel en Den Haag ‑ geprotesteerd tegen de harde repressie waarmee de overheid van Bangladesh de recente arbeidsonlusten in dat land neerslaat. Ook grote internationale kledingketens voeren de druk op.

 “Omnichannelaanpak slaat aan bij Esprit”

14/02/2017

Verticale integratie en een doorgedreven omnichannelstrategie vormen een winnende combinatie voor Esprit, dat een geslaagde herpositionering doorvoerde. Na enkele winkelsluitingen is er weer ruimte voor expansie. 

Poker Jeanstore opent drie nieuwe filialen

14/02/2017

Op 24 februari opent modeketen Poker Jeanstore een nieuwe vestiging in Boortmeerbeek. Het wordt ondertussen al het 23e filiaal van de keten in België. Ze zal er een pand gaan delen met een winkel van Tape à l’oeil.

Annemarie Uleman nieuwe algemeen directeur bij Men at Work

14/02/2017

Kledingketen Men at Work heeft Annemarie Uleman aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Ze gaat op 1 april van start in haar nieuwe functie, waarbij ze Mark Hommelberg opvolgt.

PointCarré opent vijf nieuwe winkels in 2017

14/02/2017

De Belgische multimerkenwinkel PointCarré opent in 2017 vijf nieuwe vestigingen. De eerste winkel is al geopend, twee volgen deze maand nog en de laatste twee openingen gepland staan voor augustus.

Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

09/02/2017

Barbara Torfs, nicht van CEO Wouter Torfs, verlaat Schoenen Torfs. Ze was directeur marketing en verantwoordelijke voor e-commerce bij de schoenenverkoper, maar gaat nu aan de slag als directeur bij coachingbedrijf Herculean.

Back to top