H&M lanceert tweedehandsplatform Sellpy in België

H&M Group

(Update) Sellpy, het tweedehandsplatform van modereus H&M, breidt zijn activiteiten uit naar maar liefst twintig bijkomende landen, waaronder België. 

 

Groeiend bewustzijn rond duurzaamheid

Vanaf vandaag is Sellpy ook beschikbaar in België. Volgens Pär Lindback van H&M België neemt het bewustzijn over en de vraag naar circulaire mode gestaag toe. “We zijn er daarom enorm blij mee dat we met Sellpy nu ook in België een platform aanbieden waar klanten tweedehands fashion kunnen kopen en kleding kunnen verkopen, waardoor we de levensduur hiervan verlengen.”

 

De werking van het platform blijft intussen ongewijzigd: klanten kunnen hun gedragen kleding gratis naar Sellpy opsturen in een speciale tas. Het platform neemt vervolgens het volledige verkoopproces voor zijn rekening, schrijft Reuters. Wanneer een kledingstuk verkocht wordt, krijgt de klant een percentage van de opbrengst, met een minimum van 40%. Items die niet verkocht raken, worden gerecycleerd of gedoneerd aan goede doelen.

 

Sellpy werd opgericht in 2014. Een jaar later stapte H&M in het platform en in 2019 verwierf de Zweedse modereus via zijn investeringstak CO:LAB een meerderheidsbelang in het bedrijf. Door de uitbreiding is het tweedehandsplatform nu actief in 24 landen.