H&M met digitale ervaring op Coachella festival

H&M met digitale ervaring op Coachella festival

De Zweedse modeketen H&M is met een interactieve digitale ervaring naar het festival Coachella in Californië getrokken. De tent van H&M op Coachella focust daarbij op verschillende duurzame initiatieven van het bedrijf.

Positief imago

H&M dropt bezoekers op Coachella in een virtuele woestijn, inclusief een green screen. Vervolgens krijgen de bezoekers verschillende weertypes en hun effect op de omgeving te zien, terwijl er ook een film wordt gemaakt. Dat filmpje kunnen ze later delen op sociale media.

 

De tent bevat daarnaast ook een plek om flessen te vullen met water en bezoekers kunnen er meer leren over het Garment Recycling initiatief van H&M. Het Zweedse bedrijf hoopt zo een positief imago op te bouwen bij het festivalpubliek.

 

Natuurlijk is er ook de nodige aandacht voor kledij en bezoekers kunnen de H&M Loves Coachella-collectie bekijken op tablets, terwijl een aantal kledingstukken ook te koop worden aangeboden in de tent. Festivalgangers kunnen ook een foto laten nemen, waarop ze hun H&M-outfit tonen. Ook die foto kan natuurlijk weer op sociale media gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top