H&M met digitale ervaring op Coachella festival

H&M met digitale ervaring op Coachella festival

De Zweedse modeketen H&M is met een interactieve digitale ervaring naar het festival Coachella in Californië getrokken. De tent van H&M op Coachella focust daarbij op verschillende duurzame initiatieven van het bedrijf.

Positief imago

H&M dropt bezoekers op Coachella in een virtuele woestijn, inclusief een green screen. Vervolgens krijgen de bezoekers verschillende weertypes en hun effect op de omgeving te zien, terwijl er ook een film wordt gemaakt. Dat filmpje kunnen ze later delen op sociale media.

 

De tent bevat daarnaast ook een plek om flessen te vullen met water en bezoekers kunnen er meer leren over het Garment Recycling initiatief van H&M. Het Zweedse bedrijf hoopt zo een positief imago op te bouwen bij het festivalpubliek.

 

Natuurlijk is er ook de nodige aandacht voor kledij en bezoekers kunnen de H&M Loves Coachella-collectie bekijken op tablets, terwijl een aantal kledingstukken ook te koop worden aangeboden in de tent. Festivalgangers kunnen ook een foto laten nemen, waarop ze hun H&M-outfit tonen. Ook die foto kan natuurlijk weer op sociale media gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Ahold USA test robot in Giant Food Store

15/11/2017

In een vestiging van Giant Food Store in de Verenigde Staten test Ahold USA momenteel een robot die gevaren op de vloer kan detecteren, waarna hij assistentie zal vragen. Hij kan ook lege winkelrekken aanwijzen en prijzen controleren.

Back to top