H&M met digitale ervaring op Coachella festival | RetailDetail

H&M met digitale ervaring op Coachella festival

H&M met digitale ervaring op Coachella festival

De Zweedse modeketen H&M is met een interactieve digitale ervaring naar het festival Coachella in Californië getrokken. De tent van H&M op Coachella focust daarbij op verschillende duurzame initiatieven van het bedrijf.

Positief imago

H&M dropt bezoekers op Coachella in een virtuele woestijn, inclusief een green screen. Vervolgens krijgen de bezoekers verschillende weertypes en hun effect op de omgeving te zien, terwijl er ook een film wordt gemaakt. Dat filmpje kunnen ze later delen op sociale media.

 

De tent bevat daarnaast ook een plek om flessen te vullen met water en bezoekers kunnen er meer leren over het Garment Recycling initiatief van H&M. Het Zweedse bedrijf hoopt zo een positief imago op te bouwen bij het festivalpubliek.

 

Natuurlijk is er ook de nodige aandacht voor kledij en bezoekers kunnen de H&M Loves Coachella-collectie bekijken op tablets, terwijl een aantal kledingstukken ook te koop worden aangeboden in de tent. Festivalgangers kunnen ook een foto laten nemen, waarop ze hun H&M-outfit tonen. Ook die foto kan natuurlijk weer op sociale media gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.