H&M opent webshop op Tmall | RetailDetail

H&M opent webshop op Tmall

H&M opent webshop op Tmall
Shutterstock

Het Zweedse H&M heeft er een moeilijk jaar opzitten, waarbij het de omzet zag dalen. Daarbij werd een nieuwe strategie naar voren gebracht, met meer focus op e-commerce. Een eerste stap binnen die strategie is een webshop op het Chinese Tmall.

 

Ook andere merken op komst

H&M is al sinds 2007 te vinden in China en sinds 2014 kunnen Chinese klanten ook terecht op hm.com. Voortaan worden de collecties van H&M en H&M Home ook aangeboden op Tmall, onderdeel van Alibaba. Monki, een ander merk van de Zweedse groep, is al langer te vinden op het Chinese platform.

 

“We zijn heel tevreden dat we onze samenwerking met Alibaba kunnen uitbreiden met de lancering van H&M en H&M Home op Tmall. Vanaf vandaag zorgt de lancering op Tmall er voor dat H&M nog beter bereikbaar is voor klanten in China, als toevoeging op onze bestaande winkels en online winkel”, zegt Magnus Olsson, country manager van H&M in China. Er zijn ook gesprekken gaande om andere merken van de H&M Group op Tmall te lanceren.

 

Er zullen op de webshop meteen 10.000 verschillende producten te vinden zijn, waaronder enkele exclusieve items die enkel op Tmall verkrijgbaar zijn. Die werden gecreëerd in samenwerking met Wang Yuan, zanger van de bekende Chinese groep TF Boys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.