H&M opent webshop op Tmall | RetailDetail

H&M opent webshop op Tmall

H&M opent webshop op Tmall
Shutterstock

Het Zweedse H&M heeft er een moeilijk jaar opzitten, waarbij het de omzet zag dalen. Daarbij werd een nieuwe strategie naar voren gebracht, met meer focus op e-commerce. Een eerste stap binnen die strategie is een webshop op het Chinese Tmall.

 

Ook andere merken op komst

H&M is al sinds 2007 te vinden in China en sinds 2014 kunnen Chinese klanten ook terecht op hm.com. Voortaan worden de collecties van H&M en H&M Home ook aangeboden op Tmall, onderdeel van Alibaba. Monki, een ander merk van de Zweedse groep, is al langer te vinden op het Chinese platform.

 

“We zijn heel tevreden dat we onze samenwerking met Alibaba kunnen uitbreiden met de lancering van H&M en H&M Home op Tmall. Vanaf vandaag zorgt de lancering op Tmall er voor dat H&M nog beter bereikbaar is voor klanten in China, als toevoeging op onze bestaande winkels en online winkel”, zegt Magnus Olsson, country manager van H&M in China. Er zijn ook gesprekken gaande om andere merken van de H&M Group op Tmall te lanceren.

 

Er zullen op de webshop meteen 10.000 verschillende producten te vinden zijn, waaronder enkele exclusieve items die enkel op Tmall verkrijgbaar zijn. Die werden gecreëerd in samenwerking met Wang Yuan, zanger van de bekende Chinese groep TF Boys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.