H&M test nieuw winkelconcept in Amsterdam

H&M

Na een grondige verbouwing heeft H&M zopas zijn Amsterdamse flagshipstore in de Kalverstraat heropend. In het nieuwe winkelconcept legt de retailer enkele duurzame en lokale accenten.

 

Verhuur- en herstellingsdienst

In de shop, gelegen in het monumentale Bonneterie-pand, biedt H&M onder meer een verhuurservice aan. Klanten kunnen er kledingstukken uit eerdere en huidige collecties huren. Verder is er een ‘repair en remake’ afdeling waar oude kleding hersteld of vermaakt kan worden, of kan dienen als basis voor een nieuw item.

 

Voor het inzamelen van oude kleding zijn er ‘smart recycle bins’ met digitale schermen die de klant informeren. Ook voegt H&M een duurzaamheidsscore toe aan producten. In de kelder bevinden zich lockers van pakjesdienst Budbee voor het ophalen of retourneren van online bestellingen.

 

H&M maakt ook dankbaar gebruik van heel wat lokale elementen. Zo is het mogelijk om kleding te laten personaliseren met prints van Amsterdamse artiesten, talenten en musea, meldt FashionUnited. In het assortiment zijn bovendien lokale externe merken opgenomen, waaronder Shop Ateljé en Atelier des Femmes.