H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket | RetailDetail

H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket

H&M toont eerste beelden van nieuw concept Arket
Instagram

De Zweedse modegroep H&M komt binnenkort op de proppen met een nieuw concept: Arket. De eerste boetiek van de ondertussen al achtste keten van de groep opent eind deze zomer zijn deuren in Londen.

Minimalisme

Het nieuws over Arket is al een tijdje bekend, maar nu heeft H&M ook de eerste beelden vrijgegeven van de boetiek en de collectie. Zowel de collectie als de winkels kiezen daarbij duidelijk voor een minimalistische invulling. Zo wordt in de winkel in Londen veel gebruik gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en display tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer.

 

Ook de collecties zullen het minimalistische behouden, met enkele stukken die in verschillende kleuren en soorten zullen te vinden zijn, afhankelijk van het seizoen. Eenzelfde trui zal dus zowel in de zomer als in de winter te vinden zijn, maar de winterversie moet dan beter bestand zijn tegen het koude weer.

 

Er zal daarom ook minder gewerkt worden met het snel opvolgen van de trends, maar meer met basisstukken die lange tijd kunnen meegaan. Dat idee past ook binnen het concept van Arket, dat vooral focust op duurzaamheid en tijdloze basics. De prijzen zullen in de richting van COS, die andere keten van H&M, gaan en dus binnen het duurdere segment vallen.

 

De eerste winkel van Arket opent binnenkort dus zijn deuren in Londen, maar ook Brussel zal snel een eigen boetiek van het nieuwe merk mogen verwachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.