H&M werkt aan online kortingsplatform | RetailDetail

H&M werkt aan online kortingsplatform

H&M werkt aan online kortingsplatform
Shutterstock

De Zweedse H&M Group zou bezig zijn met de ontwikkeling van een online platform, waar een groot aantal kledingmerken met kortingen worden aangeboden. Het heeft daarover al akkoorden gesloten met zestig kledingmerken.

 

50 miljoen euro

Het nieuwe project heeft volgens de Zweedse nieuwssite Breakit de codenaam P12 en zou een honderdtal werknemers van de groep aan de slag houden. De lancering van het platform, waarin H&M vijftig miljoen euro wil investeren, staat gepland voor midden april. Hoe het platform exact in zijn werk moet gaan, is nog niet helemaal duidelijk.

 

De H&M Group wil het nieuws voorlopig niet bevestigen, maar het is wel duidelijk dat het op zoek moet naar manieren om de consument ook online te blijven aantrekken. In de voorbije kwartaalresultaten moest H&M immers een omzetdaling slikken, omdat de winkels steeds minder klanten over de vloer krijgen en de groep er niet in slaagt om die terugval te compenseren met online verkoop.

 

“We hebben altijd verschillende projecten in de steigers staan en lanceerden onlangs zo nog Arket. We praten echter nooit over die projecten voor ze gelanceerd zijn en ik kan dus geen commentaar geven op dit nieuws”, aldus Nils Vinge, head of investor relations bij H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.