H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

De Zweedse modeketen H&M maakt verder werk van zijn beleid rond duurzaamheid en stelde in dat kader in Parijs zijn Conscious Exclusive collectie voor. H&M blijft ook inzetten op innovatie binnen duurzame mode.

Innovatie

Met de Conscious Exclusive collectie wil H&M bewijzen dat 'high fashion' ook duurzaam kan zijn: dat maakt deel uit van het strakke beleid dat H&M voert rond duurzaamheid. Zo reikte het merk in februari de H&M Global Change Award uit, waarin het vijf uitvinders beloonde met prijzengeld om hun innovaties op vlak van duurzaamheid verder uit te werken. Daarnaast werkt het ook zelf samen met bedrijven en wetenschappers om mode duurzamer te maken.

 

H&M werkt ook veel met gerecycleerde materialen en is één van de grootste afnemers van biologisch katoen. Ook de leveranciers van de producten worden niet vergeten: zo wil H&M dat alle werknemers van hun leveranciers tegen 2018 een eerlijk loon krijgen. Vanaf 2020 zou alle niet duurzame katoen uit de winkels verdwenen moeten zijn.

 

“We zijn er nog niet en we zullen ook nooit aan de eindhalte komen”, zegt Anna Gedda, hoofd duurzaamheid bij H&M, aan Knack. “We moeten blijven investeren en innoveren. Maar niet alleen wij, de ganse mode-industrie moet de handen in elkaar slaan en op de proppen komen met duurzame alternatieven.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A sluit 23 winkels in Spanje

20/01/2017

De Nederlandse modeketen C&A gaat in Spanje 23 filialen sluiten. Daarbij zouden meer dan 300 medewerkers hun baan verliezen. C&A heeft momenteel 106 winkels in Spanje, maar het wil enkel nog investeren in rendabele winkels.

BCBG Max Azria krimpt aantal fysieke boetieks in

19/01/2017

BCBG Max Azria Group gaat reorganiseren onder druk van de almaar groeiende internetconcurrentie en een flinke schuldenlast. Hoeveel van de 570 winkels wereldwijd (waarvan drie in de Benelux) openblijven, is nog niet bekend.

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

19/01/2017

Tijdens de aandeelhoudersvergadering van R&S Retail op woensdag is de naamsverandering naar FNG Group goedgekeurd. Daarnaast werd ook Dieter Penninckx officieel aangeduid als de nieuwe CEO van de modegroep.

Algemeen directeur Men at Work neemt na 15 jaar afscheid

17/01/2017

Vanaf 1 april verlaat Mark Hommelberg zijn functie als algemeen directeur bij modeketen Men at Work. Hommelberg was maar liefst vijftien jaar aan de slag binnen het bedrijf, in verschillende functies.

Omzet Hugo Boss nog steeds in dalende lijn

17/01/2017

In het vierde kwartaal is de omzet van het Duitse modemerk Hugo Boss met 1% gedaald naar 725 miljoen euro. In Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval, maar toch voldeed Hugo Boss over het hele boekjaar aan de eigen verwachtingen.

American Apparel sluit alle winkels

17/01/2017

De Amerikaanse modeketen American Apparel lijkt de handdoek in de ring te gooien. Dat nieuws komt er nadat het Canadese Gildan Activewear als nieuwe eigenaar van het merk werd voorgesteld.

Back to top