H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

De Zweedse modeketen H&M maakt verder werk van zijn beleid rond duurzaamheid en stelde in dat kader in Parijs zijn Conscious Exclusive collectie voor. H&M blijft ook inzetten op innovatie binnen duurzame mode.

Innovatie

Met de Conscious Exclusive collectie wil H&M bewijzen dat 'high fashion' ook duurzaam kan zijn: dat maakt deel uit van het strakke beleid dat H&M voert rond duurzaamheid. Zo reikte het merk in februari de H&M Global Change Award uit, waarin het vijf uitvinders beloonde met prijzengeld om hun innovaties op vlak van duurzaamheid verder uit te werken. Daarnaast werkt het ook zelf samen met bedrijven en wetenschappers om mode duurzamer te maken.

 

H&M werkt ook veel met gerecycleerde materialen en is één van de grootste afnemers van biologisch katoen. Ook de leveranciers van de producten worden niet vergeten: zo wil H&M dat alle werknemers van hun leveranciers tegen 2018 een eerlijk loon krijgen. Vanaf 2020 zou alle niet duurzame katoen uit de winkels verdwenen moeten zijn.

 

“We zijn er nog niet en we zullen ook nooit aan de eindhalte komen”, zegt Anna Gedda, hoofd duurzaamheid bij H&M, aan Knack. “We moeten blijven investeren en innoveren. Maar niet alleen wij, de ganse mode-industrie moet de handen in elkaar slaan en op de proppen komen met duurzame alternatieven.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Foodmaker lanceert eetbaar servies

06/12/2017

Restaurantketen Foodmaker wil altijd zo duurzaam mogelijk werken en komt daarom nu op de proppen met een opmerkelijk nieuw bord. Voortaan kunnen klanten immers hun bord gewoon opeten.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Kijkshop verandert van eigenaar

04/12/2017

Winkelketen Kijkshop is van eigenaar veranderd: het Zweedse investeringsbedrijf LPCA heeft al zijn aandelen van verkocht aan zijn landgenoten van SparkistanStClemens.

Back to top