H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie | RetailDetail

H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

De Zweedse modeketen H&M maakt verder werk van zijn beleid rond duurzaamheid en stelde in dat kader in Parijs zijn Conscious Exclusive collectie voor. H&M blijft ook inzetten op innovatie binnen duurzame mode.

Innovatie

Met de Conscious Exclusive collectie wil H&M bewijzen dat 'high fashion' ook duurzaam kan zijn: dat maakt deel uit van het strakke beleid dat H&M voert rond duurzaamheid. Zo reikte het merk in februari de H&M Global Change Award uit, waarin het vijf uitvinders beloonde met prijzengeld om hun innovaties op vlak van duurzaamheid verder uit te werken. Daarnaast werkt het ook zelf samen met bedrijven en wetenschappers om mode duurzamer te maken.

 

H&M werkt ook veel met gerecycleerde materialen en is één van de grootste afnemers van biologisch katoen. Ook de leveranciers van de producten worden niet vergeten: zo wil H&M dat alle werknemers van hun leveranciers tegen 2018 een eerlijk loon krijgen. Vanaf 2020 zou alle niet duurzame katoen uit de winkels verdwenen moeten zijn.

 

“We zijn er nog niet en we zullen ook nooit aan de eindhalte komen”, zegt Anna Gedda, hoofd duurzaamheid bij H&M, aan Knack. “We moeten blijven investeren en innoveren. Maar niet alleen wij, de ganse mode-industrie moet de handen in elkaar slaan en op de proppen komen met duurzame alternatieven.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.