H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

De Zweedse modeketen H&M maakt verder werk van zijn beleid rond duurzaamheid en stelde in dat kader in Parijs zijn Conscious Exclusive collectie voor. H&M blijft ook inzetten op innovatie binnen duurzame mode.

Innovatie

Met de Conscious Exclusive collectie wil H&M bewijzen dat 'high fashion' ook duurzaam kan zijn: dat maakt deel uit van het strakke beleid dat H&M voert rond duurzaamheid. Zo reikte het merk in februari de H&M Global Change Award uit, waarin het vijf uitvinders beloonde met prijzengeld om hun innovaties op vlak van duurzaamheid verder uit te werken. Daarnaast werkt het ook zelf samen met bedrijven en wetenschappers om mode duurzamer te maken.

 

H&M werkt ook veel met gerecycleerde materialen en is één van de grootste afnemers van biologisch katoen. Ook de leveranciers van de producten worden niet vergeten: zo wil H&M dat alle werknemers van hun leveranciers tegen 2018 een eerlijk loon krijgen. Vanaf 2020 zou alle niet duurzame katoen uit de winkels verdwenen moeten zijn.

 

“We zijn er nog niet en we zullen ook nooit aan de eindhalte komen”, zegt Anna Gedda, hoofd duurzaamheid bij H&M, aan Knack. “We moeten blijven investeren en innoveren. Maar niet alleen wij, de ganse mode-industrie moet de handen in elkaar slaan en op de proppen komen met duurzame alternatieven.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winkels Noppies in nieuw kleedje

17/05/2017

Noppies, de modeketen voor zwangere vrouwen en baby’s, gaat al zijn winkels in een nieuw jasje steken vanwege het tienjarig bestaan van de keten. De eerste winkel die het nieuwe concept mag ontvangen, is die in Rotterdam.

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet

17/05/2017

Modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2017 niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Binnen het moederbedrijf van ketens Anthropologie, Free People en Urban Outfiters daalde de vergelijkbare omzet dan ook opnieuw.

Stella McCartney versterkt retailstrategie

16/05/2017

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

16/05/2017

Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.

Costes opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

15/05/2017

Modeketen Costes steekt op 19 mei voor het eerst de landsgrenzen over. Het zusje van het Nederlandse The Sting opent dan in Antwerpen haar eerste Belgische winkel, meteen de grootste vestiging van de keten.

FNG neemt winkelketen Concept Fashion over

12/05/2017

Modegroep FNG heeft zijn arsenaal winkelketens nog maar eens uitgebreid met de overname van de Belgische modeketen Concept Fashion. Die heeft vijftien baanwinkels, die vooral in Oost- en West-Vlaanderen te vinden zijn.

Back to top