H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

H&M werkt verder aan duurzaamheid met Conscious Exclusive collectie

De Zweedse modeketen H&M maakt verder werk van zijn beleid rond duurzaamheid en stelde in dat kader in Parijs zijn Conscious Exclusive collectie voor. H&M blijft ook inzetten op innovatie binnen duurzame mode.

Innovatie

Met de Conscious Exclusive collectie wil H&M bewijzen dat 'high fashion' ook duurzaam kan zijn: dat maakt deel uit van het strakke beleid dat H&M voert rond duurzaamheid. Zo reikte het merk in februari de H&M Global Change Award uit, waarin het vijf uitvinders beloonde met prijzengeld om hun innovaties op vlak van duurzaamheid verder uit te werken. Daarnaast werkt het ook zelf samen met bedrijven en wetenschappers om mode duurzamer te maken.

 

H&M werkt ook veel met gerecycleerde materialen en is één van de grootste afnemers van biologisch katoen. Ook de leveranciers van de producten worden niet vergeten: zo wil H&M dat alle werknemers van hun leveranciers tegen 2018 een eerlijk loon krijgen. Vanaf 2020 zou alle niet duurzame katoen uit de winkels verdwenen moeten zijn.

 

“We zijn er nog niet en we zullen ook nooit aan de eindhalte komen”, zegt Anna Gedda, hoofd duurzaamheid bij H&M, aan Knack. “We moeten blijven investeren en innoveren. Maar niet alleen wij, de ganse mode-industrie moet de handen in elkaar slaan en op de proppen komen met duurzame alternatieven.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fish & Chips dit weekend van start op nieuwe locatie

24/02/2017

Kledingwinkel Fish & Chips opent dit weekend op een nieuwe locatie. De bekende winkel blijft in de Kammenstraat, maar verhuist na twintig jaar naar een nieuw pand. Op de voormalige locatie van Fish & Chips bevindt zich nu een winkel van de keten Weekday.

Charleroi kijkt uit naar opening Rive Gauche

23/02/2017

Het gloednieuwe winkelcentrum Rive Gauche moet het centrum van Charleroi revitaliseren, dankzij een sterke huurdersmix en een ongeziene concentratie aan publiekstrekkers. Twee weken voor de opening kreeg de pers een ‘sneak preview’.

Grote kledingmerken sturen kat naar jaarlijkse industrietop in Bangladesh

23/02/2017

Vijf grote kledingbedrijven hebben besloten om niet deel te nemen aan de jaarlijkse bijeenkomst van de textielindustrie in Bangladesh. Ze doen dat uit protest tegen de slechte werkomstandigheden in het land en de onderdrukking van de vakbonden.

C&A schrapt 70 banen op hoofdkantoor in Vilvoorde

22/02/2017

Kledingketen C&A schrapt 70 banen op het Belgische en Europese hoofdkantoor in Vilvoorde. Momenteel zijn daar 570 werknemers aan de slag. Ook in Düsseldorf verdwijnen 160 jobs.

Esprit maakt weer winst in eerste helft boekjaar

22/02/2017

Modeketen Esprit heeft in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 opnieuw winst gemaakt, na fors verlies een jaar eerder. De positieve cijfers zijn te danken aan het sluiten van onrendabele winkels en het beperken van het aantal kortingen.

Suit Supply wil niet te snel groeien

22/02/2017

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Back to top