H&M wil Brusselse vestiging sluiten | RetailDetail

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

H&M wil Brusselse vestiging sluiten
Shutterstock

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Tik op beurs

De cijfers van H&M in het vierde kwartaal waren dan ook niet om over naar huis te schrijven. Voor het eerst in meer dan een decennium moest de modegroep een omzetdaling toestaan. Het bedrijf wees daarvoor naar het veranderende consumentengedrag, waardoor er minder klanten over de vloer kwamen.

 

Om dat op te vangen worden er in de toekomst minder winkels geopend en zullen er dus ook vestigingen de deuren moeten sluiten, waaronder alvast eentje in Brussel. Er zijn immers al drie winkels van H&M in de Nieuwstraat, waarvan eentje alle concepten van het merk combineert. In Antwerpen heeft het bedrijf de laatste maanden daarentegen net een flink aantal winkels geopend.

 

De uitspraken rond de winkelsluitingen werden H&M op de Zweedse beurs alvast niet in dank afgenomen, want het aandeel daalde er met bijna 13%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid. Recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Spontane staking uitgebroken bij Brico

23/04/2018

Afgelopen zaterdag waren alle Brico-winkels in Brussel dicht, net als een aantal vestigingen in Vlaanderen en Wallonië. De medewerkers legden er spontaan het werk neer omdat de Brico in Molenbeek sluit.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.