Hudson’s Bay verliest omzet in Europa | RetailDetail

Hudson’s Bay verliest omzet in Europa

Hudson’s Bay verliest omzet in Europa
Shutterstock.com

Het Canadese HBC, moederbedrijf van warenhuisketens Hudson’s Bay, Saks OFF 5TH en Galeria Inno, heeft het vooral in Europa moeilijk. Uit de zopas gepubliceerde kwartaalcijfers blijkt dat de verliezen flink oplopen.

 

Dichter bij de klant

De omzet van HBC steeg met 1% tot 3,1 miljard Canadese dollar, maar de vergelijkbare omzet daalde met 0,7%. De online verkopen stegen wel met 7,7%. Terwijl de retailgroep in de Verenigde Staten naar eigen zeggen ‘bemoedigende’ resultaten boekte, daalde de vergelijkbare omzet in Europa met 6,6%. Dat cijfer slaat voor alle duidelijkheid nog niet op de recent geopende winkels van Hudson’s Bay en Saks OFF 5TH in Nederland, wel op de activiteiten van Galeria Inno in België en Galeria Kaufhof in Duitsland. Het totale verlies liep op tot 400 miljoen dollar.

 

HBC verkocht zopas zijn outlet-webshop Gilt aan concurrent Rue La La en sluit verschillende vestigingen van zijn Amerikaanse keten Lord & Taylor, die zich herpositioneert met de focus op digitale opportuniteiten. Het merk opende zopas bijvoorbeeld een online 'flagshipstore' op Walmart.com. Een nieuw managementteam moet de organisatie stroomlijnen en de klant weer centraal plaatsen, verklaart CEO Helena Foulkes. Ook in Europa worden managementlagen geschrapt om de kostenstructuur te verbeteren en dichter bij de klant te staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.