Hugo Boss gaat 20 winkels sluiten

Hugo Boss gaat 20 winkels sluiten
http://www.shutterstock.com/pic-284682320/

Het modemerk Hugo Boss heeft besloten om wereldwijd twintig extra winkels te sluiten. Momenteel heeft het 1.325 vestigingen. In maart kondigde het al aan dat ook in China twintig winkels de deuren zullen sluiten.

 

Verwachtingen bijgesteld

Het nieuws werd naar buiten gebracht bij de aankondiging van de kwartaalcijfers. Daarin werd duidelijk dat de omzet van Hugo Boss in de periode van april tot en met juni met 4 procent was gedaald naar 622 miljoen euro. Analisten waren echter niet ontevreden, want zij dachten dat het modehuis nog scherper zou terugvallen.

 

De nettowinst kreeg zelfs een klap van 84 procent naar 11,1 miljoen euro. Die scherpe terugval was voor een groot deel te wijten aan de sluiting van een aantal winkels, wat Hugo Boss 57 miljoen euro kostte.

 

Hugo Boss heeft zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar dan ook naar beneden bijgesteld. Eerst ging het uit van een kleine omzetgroei, maar nu verwacht het eerder een status quo of een lichte achteruitgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top