Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017 | RetailDetail

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

 

Sterke prestatie eigen winkels

In het vierde kwartaal groeide de omzet van Hugo Boss met 5% naar 735 miljoen euro. In Europa bleef de omzet quasi stabiel, terwijl er in Amerika en Azië een groei was van respectievelijk 11 en 10%. Die positieve resultaten waren te danken aan de sterke prestaties van de eigen winkels, waar de omzet met 9% steeg naar 514 miljoen euro. Bij wholesale was er dan weer een terugval van 3%, maar die daling was volledig binnen de verwachtingen van de groep.

 

Voor het volledige boekjaar steeg de omzet met 3% naar 2,733 miljard euro, waarbij vooral Azië de grootste bijdrage leverde aan de groei. Ook over het hele boekjaar groeide de omzet bij de winkels en was er een daling binnen wholesale. Daarnaast was er ook binnen e-commerce sprake van een sterke groei. “We hebben onze doelen bereikt voor 2017. Vooral het laatste kwartaal was zeer bevredigend”, zegt CEO Mark Langer. “De sterke groei bij onze eigen winkels toont dat de op het juiste pad zijn met de veranderingen die we maken aan onze collecties en winkels. We hopen dit momentum verder door te trekken in 2018.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.