Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017 | RetailDetail

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

 

Sterke prestatie eigen winkels

In het vierde kwartaal groeide de omzet van Hugo Boss met 5% naar 735 miljoen euro. In Europa bleef de omzet quasi stabiel, terwijl er in Amerika en Azië een groei was van respectievelijk 11 en 10%. Die positieve resultaten waren te danken aan de sterke prestaties van de eigen winkels, waar de omzet met 9% steeg naar 514 miljoen euro. Bij wholesale was er dan weer een terugval van 3%, maar die daling was volledig binnen de verwachtingen van de groep.

 

Voor het volledige boekjaar steeg de omzet met 3% naar 2,733 miljard euro, waarbij vooral Azië de grootste bijdrage leverde aan de groei. Ook over het hele boekjaar groeide de omzet bij de winkels en was er een daling binnen wholesale. Daarnaast was er ook binnen e-commerce sprake van een sterke groei. “We hebben onze doelen bereikt voor 2017. Vooral het laatste kwartaal was zeer bevredigend”, zegt CEO Mark Langer. “De sterke groei bij onze eigen winkels toont dat de op het juiste pad zijn met de veranderingen die we maken aan onze collecties en winkels. We hopen dit momentum verder door te trekken in 2018.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.