Hugo Boss timmert voort aan herstel

Hugo Boss timmert voort aan herstel

Het Duitse kledingmerk Hugo Boss begint stilaan de vruchten te plukken van zijn herstructurering. De verkoop in het tweede kwartaal ging er opnieuw op vooruit, met dank aan China en de VS en de eigen boetieks.

636 miljoen euro

Hugo Boss verkocht het voorbije kwartaal voor 636 miljoen euro aan kleding. Dat is weliswaar 15 miljoen euro minder dan in het eerste kwartaal maar betekent wel een omzetgroei van 2% tegenover hetzelfde kwartaal een jaar eerder. “Onze strategische herstructurering begint haar vruchten af te werpen. De zaken in het tweede kwartaal zijn bemoedigend. We boeken een aanzienlijke groei in de Verenigde Staten en vooral online”, zei CEO Mark Langer. De tweemerkenstrategie met de focus op BOSS en HUGO (waarbij BOSS Orange en BOSS Green werden opgeslokt door BOSS) lijkt dus te lonen.

 

Europa (-2%) blijft met 372 miljoen euro veruit de grootste regio, gevolgd door Amerika. In die regio verkocht Hugo Boss 5% meer (148 miljoen euro) dankzij de Verenigde Staten en Canada, want in Latijns-Amerika was er een daling. De sterkste stijging kwam op naam van de APAC-regio (Asia-Pacific): een groei met 11%, tot 98 miljoen euro. Met name in China trok de verkoop sterk aan (+14%).

 

Hugo Boss moet het overigens meer en meer hebben van zijn eigen retailkanaal. Dat telt intussen 438 winkels, samen goed voor zo’n 155.000 m² winkeloppervlakte. De eigen boetieks realiseren nu al een omzet van 436 miljoen euro (+5%). De groothandelstak ging er 6% op achteruit tot 182 miljoen euro. De Duitse groep puurde ook nog 18 miljoen euro uit licentiedeals (+27%).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top