Hugo Boss timmert voort aan herstel

Hugo Boss timmert voort aan herstel

Hugo Boss timmert voort aan herstel

Het Duitse kledingmerk Hugo Boss begint stilaan de vruchten te plukken van zijn herstructurering. De verkoop in het tweede kwartaal ging er opnieuw op vooruit, met dank aan China en de VS en de eigen boetieks.

636 miljoen euro

Hugo Boss verkocht het voorbije kwartaal voor 636 miljoen euro aan kleding. Dat is weliswaar 15 miljoen euro minder dan in het eerste kwartaal maar betekent wel een omzetgroei van 2% tegenover hetzelfde kwartaal een jaar eerder. “Onze strategische herstructurering begint haar vruchten af te werpen. De zaken in het tweede kwartaal zijn bemoedigend. We boeken een aanzienlijke groei in de Verenigde Staten en vooral online”, zei CEO Mark Langer. De tweemerkenstrategie met de focus op BOSS en HUGO (waarbij BOSS Orange en BOSS Green werden opgeslokt door BOSS) lijkt dus te lonen.

 

Europa (-2%) blijft met 372 miljoen euro veruit de grootste regio, gevolgd door Amerika. In die regio verkocht Hugo Boss 5% meer (148 miljoen euro) dankzij de Verenigde Staten en Canada, want in Latijns-Amerika was er een daling. De sterkste stijging kwam op naam van de APAC-regio (Asia-Pacific): een groei met 11%, tot 98 miljoen euro. Met name in China trok de verkoop sterk aan (+14%).

 

Hugo Boss moet het overigens meer en meer hebben van zijn eigen retailkanaal. Dat telt intussen 438 winkels, samen goed voor zo’n 155.000 m² winkeloppervlakte. De eigen boetieks realiseren nu al een omzet van 436 miljoen euro (+5%). De groothandelstak ging er 6% op achteruit tot 182 miljoen euro. De Duitse groep puurde ook nog 18 miljoen euro uit licentiedeals (+27%).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.