Hugo Boss timmert voort aan herstel

Hugo Boss timmert voort aan herstel

Het Duitse kledingmerk Hugo Boss begint stilaan de vruchten te plukken van zijn herstructurering. De verkoop in het tweede kwartaal ging er opnieuw op vooruit, met dank aan China en de VS en de eigen boetieks.

636 miljoen euro

Hugo Boss verkocht het voorbije kwartaal voor 636 miljoen euro aan kleding. Dat is weliswaar 15 miljoen euro minder dan in het eerste kwartaal maar betekent wel een omzetgroei van 2% tegenover hetzelfde kwartaal een jaar eerder. “Onze strategische herstructurering begint haar vruchten af te werpen. De zaken in het tweede kwartaal zijn bemoedigend. We boeken een aanzienlijke groei in de Verenigde Staten en vooral online”, zei CEO Mark Langer. De tweemerkenstrategie met de focus op BOSS en HUGO (waarbij BOSS Orange en BOSS Green werden opgeslokt door BOSS) lijkt dus te lonen.

 

Europa (-2%) blijft met 372 miljoen euro veruit de grootste regio, gevolgd door Amerika. In die regio verkocht Hugo Boss 5% meer (148 miljoen euro) dankzij de Verenigde Staten en Canada, want in Latijns-Amerika was er een daling. De sterkste stijging kwam op naam van de APAC-regio (Asia-Pacific): een groei met 11%, tot 98 miljoen euro. Met name in China trok de verkoop sterk aan (+14%).

 

Hugo Boss moet het overigens meer en meer hebben van zijn eigen retailkanaal. Dat telt intussen 438 winkels, samen goed voor zo’n 155.000 m² winkeloppervlakte. De eigen boetieks realiseren nu al een omzet van 436 miljoen euro (+5%). De groothandelstak ging er 6% op achteruit tot 182 miljoen euro. De Duitse groep puurde ook nog 18 miljoen euro uit licentiedeals (+27%).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top