Hugo Boss trekt kaart van digitale showroom | RetailDetail

Hugo Boss trekt kaart van digitale showroom

Hugo Boss trekt kaart van digitale showroom
Shutterstock

Het Duitse Hugo Boss gaat in de toekomst zijn collecties enkel nog maar met de hulp van een digitale showroom tonen aan inkopers. De eerste van die showrooms opende zopas zijn deuren in een pop-up Berlijn.

Flexibiliteit

Momenteel krijgen inkopers nog fysieke stalen te zien van de nieuwste collecties, waarna ze kunnen kiezen wat en hoeveel ze willen inkopen. In de nabije toekomst moet dat allemaal digitaal gebeuren. Vanaf volgend jaar moet de digitale showroom in alle landen te vinden zijn. Zo wil Hugo Boss vooral flexibeler worden naar zijn klanten toe.

 

In de pop-upwinkel in Berlijn was op een groot scherm de volledige collectie van Hugo Boss te zien, met verschillende kleur- en combinatiemogelijkheden. Bestellingen konden via het scherm onmiddellijk geplaatst worden.

 

Hugo Boss is niet het eerste modebedrijf dat met dit idee op de proppen komt. Zo stapten Zalando en Bestseller een tijdje terug in Fashiontrade.com. Dat is een virtuele showroom waar inkopers de collecties van Bestseller kunnen aankopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.