Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar | RetailDetail

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar
Shutterstock

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

2,7 miljoen beoordelingen

De Europese verkiezing werd dit jaar in tien landen georganiseerd en in totaal hebben meer dan 1,5 miljoen consumenten bijna 2,7 miljoen beoordelingen gegeven. Winkelketens die in minstens vier landen een categorieprijs wonnen, kwamen ook in aanmerking voor de Europese prijzen. Met een gemiddelde score van 7,95 en 28.730 stemmen mag Hunkemöller zich dus het komende jaar de beste retailer van Europa noemen.

 

Vorig jaar won Hunkemöller al de prijs voor de beste webshop van Europa, maar die eer moest het dit jaar aan Yves Rocher laten. De webshop van de keten haalde een gemiddelde score van 7,91.

 

De lokale winnaars zijn al een tijdje bekend: zo werd bol.com in Nederland uitgeroepen tot retailer van het jaar én beste webshop van het jaar. De beste winkelketen was dan weer discounter Action. Ook in Nederland mocht Hunkemöller eerder al vieren, want Philip Mountford, CEO van Hunkemöller, won de prijs ‘Beste Retail Executive’.

 

In België mag Colruyt zich een jaar lang retailer van het jaar noemen, terwijl Standaard Boekhandel de Beste Winkelketen van België is. Ook in België werd bol.com verkozen tot de beste webshop. JBC was dan weer de allereerste winnaar van de Retail Sustainability Award, die sinds dit jaar wordt uitgereikt aan de meest duurzame retailer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.