Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje | RetailDetail

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje
Shutterstock

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

15 nieuwe winkels dit jaar

De voorbije jaren heeft Hunkemöller niet al te veel geïnvesteerd in Spanje, vooral omdat het niet interessant was vanwege de economische crisis in het land. Nu wil de keten het echter over een nieuwe boeg gooien en wordt er werk gemaakt van een stevige expansie. Volgens COO Vi Patel is Spanje immers één van de grootste lingeriemarkten in Europa en is er ruimte voor bijna 200 winkels. Dit jaar nog moeten er alvast vijftien nieuwe vestigingen geopend worden, onder andere in Valencia en Alicante.

 

Hunkemöller is al een tiental jaar aanwezig in Spanje en beschikt er momenteel over 22 winkels en het heeft ongeveer 120 werknemers in dienst. Die cijfers moeten de komende jaren dus fors aangezwengeld worden. Wereldwijd heeft Hunkemöller 800 winkels, goed voor een omzet van ongeveer een half miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.