Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland | RetailDetail

Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland

Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland

Hunkemöller heeft vandaag in Utrecht de eerste Nederlandse vestiging van zijn sportmerk HKMX geopend. De primeur was voor het winkelcentrum Hoog Catharijne.

 

Sportschool

De winkel van 94 m² kreeg een interieur gebaseerd op de sportschool, waarbij banken en balletbarren worden gebruikt om producten te presenteren. Daarnaast is er een volledige muur gewijd aan de sportbeha, waar klanten via een touchscreen op zoek kunnen naar de juiste sportbeha, afhankelijk van het intensiteitsniveau.

 

“We hebben de winkel ontworpen met ‘Shero’ - onze belangrijkste vrouwelijke klant – in gedachten. De HKMX-collectie straalt fashion design uit en de winkel ook, maar dan wel met een sportieve twist en authentieke details. Onze omni-channel expertise is geïntegreerd in functies als een mobiele POS-systeem. Een speciale geur en passende muziek creëren een energieke vibe en een plezierige shoppingervaring”, zegt retailervaringsmanager Britta Hall.

 

HKMX werd 2,5 jaar geleden gelanceerd en haalde in 2016 een omzet van 20 miljoen euro. De komende vijf jaar wil Hunkemöller een vijftigtal vestigingen van de keten openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.