Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland | RetailDetail

Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland

Hunkemöller opent eerste HKMX-winkel in Nederland

Hunkemöller heeft vandaag in Utrecht de eerste Nederlandse vestiging van zijn sportmerk HKMX geopend. De primeur was voor het winkelcentrum Hoog Catharijne.

 

Sportschool

De winkel van 94 m² kreeg een interieur gebaseerd op de sportschool, waarbij banken en balletbarren worden gebruikt om producten te presenteren. Daarnaast is er een volledige muur gewijd aan de sportbeha, waar klanten via een touchscreen op zoek kunnen naar de juiste sportbeha, afhankelijk van het intensiteitsniveau.

 

“We hebben de winkel ontworpen met ‘Shero’ - onze belangrijkste vrouwelijke klant – in gedachten. De HKMX-collectie straalt fashion design uit en de winkel ook, maar dan wel met een sportieve twist en authentieke details. Onze omni-channel expertise is geïntegreerd in functies als een mobiele POS-systeem. Een speciale geur en passende muziek creëren een energieke vibe en een plezierige shoppingervaring”, zegt retailervaringsmanager Britta Hall.

 

HKMX werd 2,5 jaar geleden gelanceerd en haalde in 2016 een omzet van 20 miljoen euro. De komende vijf jaar wil Hunkemöller een vijftigtal vestigingen van de keten openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.