Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

In de nieuwste versie van zijn app trekt lingerieketen Hunkemöller volop de kaart van de location based messaging: via onder meer geofencing tracht de retailer fans die in de winkelstraat voorbij lopen, alsnog naar de fysieke winkel te 'pushen'.

Location based messaging

De zopas vernieuwde app van Hunkemöller stuurt eigenaars van een smartphone waarop de app is gedownload, een persoonlijk berichtje wanneer ze in de buurt van een vestiging komen. "Middels het toepassen van geofencing ontvangen app-gebruikers die binnen een straal van honderd meter van een Hunkemöller-winkel komen een persoonlijk push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn", meldt de keten in een persbericht.

 

Hunkemöller is er heilig van overtuigd dat "location based messaging de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken. We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen om de laatste collectie te komen bekijken of om haar membercard-punten te gebruiken als ze dicht bij onze winkels is."

 

Over de nieuwe toepassing is uiteraard goed nagedacht. Zo ontvangt elke app-gebruiker maar één bericht per vestiging en per campagne, en werkt het systeem enkel wanneer de winkel in kwestie open is (dus bijvoorbeeld niet 's avonds).

 

Voorlopig in vijf landen

Een andere nieuwigheid van de app zijn de realtime coupons, die zowel online als offline te gebruiken zijn. Die zijn voor alle duidelijkheid niet op locatie gebaseerd, maar bieden de retailer wel de mogelijkheid om snel in te spelen op factoren als het weer, speciale evenementen en feestdagen die in aantocht zijn.

 

De nieuwe app bestaat in zes talen en is tot nu toe te downloaden voor gebruikers in Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk. Binnenkort komen daar Frankrijk en Spanje bij. Of en, zo ja, wanneer de app in België beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top