Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

In de nieuwste versie van zijn app trekt lingerieketen Hunkemöller volop de kaart van de location based messaging: via onder meer geofencing tracht de retailer fans die in de winkelstraat voorbij lopen, alsnog naar de fysieke winkel te 'pushen'.

Location based messaging

De zopas vernieuwde app van Hunkemöller stuurt eigenaars van een smartphone waarop de app is gedownload, een persoonlijk berichtje wanneer ze in de buurt van een vestiging komen. "Middels het toepassen van geofencing ontvangen app-gebruikers die binnen een straal van honderd meter van een Hunkemöller-winkel komen een persoonlijk push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn", meldt de keten in een persbericht.

 

Hunkemöller is er heilig van overtuigd dat "location based messaging de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken. We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen om de laatste collectie te komen bekijken of om haar membercard-punten te gebruiken als ze dicht bij onze winkels is."

 

Over de nieuwe toepassing is uiteraard goed nagedacht. Zo ontvangt elke app-gebruiker maar één bericht per vestiging en per campagne, en werkt het systeem enkel wanneer de winkel in kwestie open is (dus bijvoorbeeld niet 's avonds).

 

Voorlopig in vijf landen

Een andere nieuwigheid van de app zijn de realtime coupons, die zowel online als offline te gebruiken zijn. Die zijn voor alle duidelijkheid niet op locatie gebaseerd, maar bieden de retailer wel de mogelijkheid om snel in te spelen op factoren als het weer, speciale evenementen en feestdagen die in aantocht zijn.

 

De nieuwe app bestaat in zes talen en is tot nu toe te downloaden voor gebruikers in Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk. Binnenkort komen daar Frankrijk en Spanje bij. Of en, zo ja, wanneer de app in België beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top