Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel | RetailDetail

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

Hunkemöller pusht smartphonegebruikers naar fysieke winkel

In de nieuwste versie van zijn app trekt lingerieketen Hunkemöller volop de kaart van de location based messaging: via onder meer geofencing tracht de retailer fans die in de winkelstraat voorbij lopen, alsnog naar de fysieke winkel te 'pushen'.

Location based messaging

De zopas vernieuwde app van Hunkemöller stuurt eigenaars van een smartphone waarop de app is gedownload, een persoonlijk berichtje wanneer ze in de buurt van een vestiging komen. "Middels het toepassen van geofencing ontvangen app-gebruikers die binnen een straal van honderd meter van een Hunkemöller-winkel komen een persoonlijk push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn", meldt de keten in een persbericht.

 

Hunkemöller is er heilig van overtuigd dat "location based messaging de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken. We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen om de laatste collectie te komen bekijken of om haar membercard-punten te gebruiken als ze dicht bij onze winkels is."

 

Over de nieuwe toepassing is uiteraard goed nagedacht. Zo ontvangt elke app-gebruiker maar één bericht per vestiging en per campagne, en werkt het systeem enkel wanneer de winkel in kwestie open is (dus bijvoorbeeld niet 's avonds).

 

Voorlopig in vijf landen

Een andere nieuwigheid van de app zijn de realtime coupons, die zowel online als offline te gebruiken zijn. Die zijn voor alle duidelijkheid niet op locatie gebaseerd, maar bieden de retailer wel de mogelijkheid om snel in te spelen op factoren als het weer, speciale evenementen en feestdagen die in aantocht zijn.

 

De nieuwe app bestaat in zes talen en is tot nu toe te downloaden voor gebruikers in Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk. Binnenkort komen daar Frankrijk en Spanje bij. Of en, zo ja, wanneer de app in België beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.