Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.

Van shop-in-shop tot winkelformule

Vijf jaar geleden startte lingerieproducent Hunkemöller met de verkoop van sportbeha’s onder het submerk HKMX. Al gauw volgde een complete collectie sportbroeken, -shirts en accessoires. Vijf jaar later lijkt de collectie een eigen winkelformule te krijgen: HKMX Store. De eerste testwinkel opent eind april, begin mei de deuren in de Rosenthaler Straße in Berlijn, zo meldt de Duitse ImmobilienZeitung. De winkel is zo’n 120 m² groot.

 

Volgens Storeage, het Nederlandse designbureau dat de winkelinrichting ontwierp en eerder ook al tekende voor de HKMX shop-in-shop die vorige maand in de nieuwe flagshipstore in de Amsterdamse Kalverstraat opdook, heeft Hunkemöller de ambitie om op termijn “meerdere winkels van HKMX te openen in Europa”, zo vernam RetailNews.

 

Hunkemöller, dat vorig jaar werd overgenomen door het Amerikaanse investeringsfonds Carlyle, is vandaag actief in 23 landen met zo’n 800 winkels, waarvan 220 in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.