Ice-Watch op zoek naar partner | RetailDetail

Ice-Watch op zoek naar partner

Ice-Watch op zoek naar partner

Het Belgische polshorlogebedrijf Ice-Watch staat te koop, al zoekt eigenaar Jean-Pierre Lutgen momenteel vooral naar een minderheidsaandeelhouder. Hij zou ook het liefst in zee gaan met een sectorgenoot.

Toekomst ligt open

“Wij zijn een bedrijf met één merk. In een sector als de onze, die wereldwijd klappen krijgt, is dat niet evident. Samenwerken met een partner lijkt mij een goed idee”, motiveert Lutgen zijn beslissing in De Tijd. De partner kan zowel een minderheids- als een meerderheidsbelang in de Waalse onderneming nemen.

 

Voor Lutgen is het niet de eerste maal dat hij op zoek is naar een partner. In 2014 schakelde hij daarvoor de zakenbank Rothschild al eens in, maar dat leverde niets op. Nu krijgt Degroof Petercam de kans om voorstellen te doen.

 

Ice-Watch, dat gekend is voor zijn kleurrijke modellen, verkocht vorig jaar wereldwijd 1,35 miljoen uurwerken, goed voor een omzet van 40 miljoen euro. Het hield daaraan een operationele winst van bijna 9 miljoen euro over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.