IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels

IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels

Het Franse modemerk IKKS gaat in zijn winkels interactieve spiegels van het Waals-Brabantse Pixglass installeren. Zo willen de Fransen hun klanten een persoonlijkere benadering bieden.

Primeur voor Brussel

De allereerste spiegel werd geïnstalleerd in de IKKS-boetiek op de Brusselse Louizalaan, terwijl de winkels in de rest van de Benelux en in Duitsland in de komende weken hun exemplaren zouden moeten ontvangen. Die laten de klanten toe om selfies te nemen en direct te posten op sociale media: zo kunnen ze meteen de mening van hun virtuele vrienden vragen.

 

IKKS is al 24 jaar actief in België, sinds de opening van hun winkel in Knokke. Het Belgische netwerk van de Fransen is inmiddels uitgebreid tot 32 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top