IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels | RetailDetail

IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels

IKKS installeert interactieve spiegels in alle winkels

Het Franse modemerk IKKS gaat in zijn winkels interactieve spiegels van het Waals-Brabantse Pixglass installeren. Zo willen de Fransen hun klanten een persoonlijkere benadering bieden.

Primeur voor Brussel

De allereerste spiegel werd geïnstalleerd in de IKKS-boetiek op de Brusselse Louizalaan, terwijl de winkels in de rest van de Benelux en in Duitsland in de komende weken hun exemplaren zouden moeten ontvangen. Die laten de klanten toe om selfies te nemen en direct te posten op sociale media: zo kunnen ze meteen de mening van hun virtuele vrienden vragen.

 

IKKS is al 24 jaar actief in België, sinds de opening van hun winkel in Knokke. Het Belgische netwerk van de Fransen is inmiddels uitgebreid tot 32 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.