Intersport investeert in online segment | RetailDetail

Intersport investeert in online segment

Intersport investeert in online segment
Shutterstock

Sportketen Intersport gaat de komende jaren sterk investeren in e-commerce, om zo de achterstand die het heeft opgelopen ten opzichte van de concurrentie dicht te fietsen. Tegen 2020 moet "een substantieel deel van de omzet" online gehaald woorden.

Slechts 1% e-commerce

Momenteel haalt Intersport slechts 1% van zijn omzet uit de online verkoop, terwijl concurrenten als Decathlon en Adidas gemiddeld 10% van hun verkopen via de webshop halen. CEO Victor Duran ziet dat het tijd wordt om daar verandering in te brengen: “Als we geen aantrekkelijke online winkels kunnen aanbieden, zullen we afhankelijk zijn van de concurrentie”, aldus de nieuwe topman.

 

Om werk te maken van e-commerce richtte het bedrijf onder andere de nieuwe functie chief digital officer op. Daarvoor werd Mia Ruotsala, voorheen e-commerce marketing directeur bij Tommy Hilfiger, aangetrokken.

 

Naast de aandacht voor e-commerce wordt er ook een nieuw winkelconcept ontwikkeld, waarbij de winkels moderner en groter moeten worden. De eerste winkels volgens dat concept moeten eind dit jaar geopend worden in Nederland en Denemarken.

 

Intersport haalde vorig jaar een omzet van 11,4 miljard euro, een stijging van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De keten is momenteel actief in 45 landen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.