Intersport wil flink groeien in België | RetailDetail

Intersport wil flink groeien in België

Intersport wil flink groeien in België

De Franse sportketen Intersport gaat de komende maanden meerdere nieuwe winkels openen in België. Het wil zo zijn achterstand op eeuwige rivaal Decathlon een stukje inhalen, schrijft de financiële krant L’Echo.

Expansieplannen vanonder het stof

Nieuw zijn de plannen nochtans niet: iets meer dan tien jaar geleden maakte Intersport zich al eens op voor een expansie op de Belgische markt. Alleen al voor Vlaanderen had het toen een potentieel van vijftig winkels in gedachte. Dit had het mogelijk moeten maken om een marktaandeel van 15 procent te realiseren.

 

Vandaag staat de teller echter nog steeds op zeven winkels in België: Eigenbrakel, Gent, Herent, Elsene, Lanaken, Chênée en Woluwe.

 

Sterke expansie in Frankrijk

Intersport is gebouwd rond een coöperatieve van nationale inkooporganisaties, die zich toelegden op de verkoop van merksportartikelen en daarnaast ook een gamma eigen merken - zoals McKinley, Nakamura, Pro Touch, Firefly, Energetics, Tecnopro en Etirel - ontwikkelden.

 

Internationaal is Intersport vervolgens voor groei gegaan. De keten telt momenteel ongeveer 5.830 winkels in 63 landen. Hetzelfde geldt overigens voor thuismarkt Frankrijk. Daar is de keten bezig aan een driejaarsprogramma voor tachtig nieuwe winkelopeningen, bovenop de huidige zeshonderd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.