Intersport wil flink groeien in België

Intersport wil flink groeien in België

De Franse sportketen Intersport gaat de komende maanden meerdere nieuwe winkels openen in België. Het wil zo zijn achterstand op eeuwige rivaal Decathlon een stukje inhalen, schrijft de financiële krant L’Echo.

Expansieplannen vanonder het stof

Nieuw zijn de plannen nochtans niet: iets meer dan tien jaar geleden maakte Intersport zich al eens op voor een expansie op de Belgische markt. Alleen al voor Vlaanderen had het toen een potentieel van vijftig winkels in gedachte. Dit had het mogelijk moeten maken om een marktaandeel van 15 procent te realiseren.

 

Vandaag staat de teller echter nog steeds op zeven winkels in België: Eigenbrakel, Gent, Herent, Elsene, Lanaken, Chênée en Woluwe.

 

Sterke expansie in Frankrijk

Intersport is gebouwd rond een coöperatieve van nationale inkooporganisaties, die zich toelegden op de verkoop van merksportartikelen en daarnaast ook een gamma eigen merken - zoals McKinley, Nakamura, Pro Touch, Firefly, Energetics, Tecnopro en Etirel - ontwikkelden.

 

Internationaal is Intersport vervolgens voor groei gegaan. De keten telt momenteel ongeveer 5.830 winkels in 63 landen. Hetzelfde geldt overigens voor thuismarkt Frankrijk. Daar is de keten bezig aan een driejaarsprogramma voor tachtig nieuwe winkelopeningen, bovenop de huidige zeshonderd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top