Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken | RetailDetail

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Een groep investeerders heeft het op zich genomen om het Italiaanse hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven te wekken. Ze willen daarvoor terug grijpen naar de traditionele ambacht achter het merk.

Ambachtelijke luxe

"Wij geloven erg in de wereld van de ambachtelijke luxe: hier spreken we van een echte vaardigheid, het is met de hand gemaakt, met aandacht voor detail," zegt Edward Burrus, vicepresident van het investeringsfonds Haeres Equita over het idee achter Borsalino in L’Echo. Burrus startte in mei van vorig jaar samen met zijn partner Philippe Camperio de overnameprocedure om Borsalino in handen te krijgen. Op 16 maart hebben ze dan de uiteindelijke goedkeuring gekregen van de Italiaanse autoriteiten om het bedrijf over te nemen.

 

Bij de overname door de investeerders kampte Borsalino met een schuld van maar liefst 30 miljoen euro. Die schuld was voor een groot stuk het gevolg van de daden van de voormalige topman, Marco Marenco, die vorig jaar in Zwitserland werd gearresteerd voor fraude en belastingontduiking.

 

De nieuwe eigenaars willen de productie van Borsalino de komende jaren verder uitbreiden. Momenteel verkoopt het ongeveer 150.000 hoeden per jaar, terwijl er vraag is naar 220.000 hoeden. Ook wil het nieuwe markten betreden die momenteel nog onbenut zijn, zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.