Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken | RetailDetail

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Een groep investeerders heeft het op zich genomen om het Italiaanse hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven te wekken. Ze willen daarvoor terug grijpen naar de traditionele ambacht achter het merk.

Ambachtelijke luxe

"Wij geloven erg in de wereld van de ambachtelijke luxe: hier spreken we van een echte vaardigheid, het is met de hand gemaakt, met aandacht voor detail," zegt Edward Burrus, vicepresident van het investeringsfonds Haeres Equita over het idee achter Borsalino in L’Echo. Burrus startte in mei van vorig jaar samen met zijn partner Philippe Camperio de overnameprocedure om Borsalino in handen te krijgen. Op 16 maart hebben ze dan de uiteindelijke goedkeuring gekregen van de Italiaanse autoriteiten om het bedrijf over te nemen.

 

Bij de overname door de investeerders kampte Borsalino met een schuld van maar liefst 30 miljoen euro. Die schuld was voor een groot stuk het gevolg van de daden van de voormalige topman, Marco Marenco, die vorig jaar in Zwitserland werd gearresteerd voor fraude en belastingontduiking.

 

De nieuwe eigenaars willen de productie van Borsalino de komende jaren verder uitbreiden. Momenteel verkoopt het ongeveer 150.000 hoeden per jaar, terwijl er vraag is naar 220.000 hoeden. Ook wil het nieuwe markten betreden die momenteel nog onbenut zijn, zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Back to top