Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Investeerders willen hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven wekken

Een groep investeerders heeft het op zich genomen om het Italiaanse hoedenmerk Borsalino opnieuw tot leven te wekken. Ze willen daarvoor terug grijpen naar de traditionele ambacht achter het merk.

Ambachtelijke luxe

"Wij geloven erg in de wereld van de ambachtelijke luxe: hier spreken we van een echte vaardigheid, het is met de hand gemaakt, met aandacht voor detail," zegt Edward Burrus, vicepresident van het investeringsfonds Haeres Equita over het idee achter Borsalino in L’Echo. Burrus startte in mei van vorig jaar samen met zijn partner Philippe Camperio de overnameprocedure om Borsalino in handen te krijgen. Op 16 maart hebben ze dan de uiteindelijke goedkeuring gekregen van de Italiaanse autoriteiten om het bedrijf over te nemen.

 

Bij de overname door de investeerders kampte Borsalino met een schuld van maar liefst 30 miljoen euro. Die schuld was voor een groot stuk het gevolg van de daden van de voormalige topman, Marco Marenco, die vorig jaar in Zwitserland werd gearresteerd voor fraude en belastingontduiking.

 

De nieuwe eigenaars willen de productie van Borsalino de komende jaren verder uitbreiden. Momenteel verkoopt het ongeveer 150.000 hoeden per jaar, terwijl er vraag is naar 220.000 hoeden. Ook wil het nieuwe markten betreden die momenteel nog onbenut zijn, zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Back to top