Investeringen leiden tot minder winst bij Levi’s

Investeringen leiden tot minder winst bij Levi’s

Het Amerikaanse jeansmerk Levi's heeft in 2014 minder winst gemaakt, na investeringen in het retailnetwerk en het opzetten van kortingsacties om de verkoop aan te zwengelen. De omzet daarentegen steeg wel.

Omzetgroei op alle markten

In het vierde kwartaal van 2014 maakte de jeansfabrikant een verlies van 6 miljoen dollar (5,2 miljoen euro). Een jaar eerder had het bedrijf nog een winst van 17 miljoen dollar (14,9 miljoen euro) geboekt. De omzet steeg wel van 1,29 miljard dollar (1,1 miljard euro) naar 1,39 miljard dollar (1,2 miljard euro). Die groei werd over alle markten geboekt: in Noord- en Zuid-Amerika steeg de netto-omzet met 8%, in Azië met 4% en in Europa met 7%.

 

Voor het volledige boekjaar steeg de omzet van 4,68 miljard dollar (4,1 miljard euro) naar 4,75 miljard dollar (4,2 miljard euro). De winst van daalde wel van 229 naar 106 miljoen dollar (200 naar 93 miljoen euro) door de vele investeringen die het bedrijf deed in herstructureringskosten (137 miljoen euro) en het retailnetwerk (64 miljoen euro).

 

Er werden in 2014 vijftig eigen winkels geopend en Levi's wil in 2015 opnieuw 100 miljoen euro investeren in zestig nieuwe vestigingen. Op het einde van 2014 had Levi's 565 winkels. E-commerce is goed voor 3 procent van de totale omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top