Investeringen leiden tot minder winst bij Levi’s | RetailDetail

Investeringen leiden tot minder winst bij Levi’s

Investeringen leiden tot minder winst bij Levi’s

Het Amerikaanse jeansmerk Levi's heeft in 2014 minder winst gemaakt, na investeringen in het retailnetwerk en het opzetten van kortingsacties om de verkoop aan te zwengelen. De omzet daarentegen steeg wel.

Omzetgroei op alle markten

In het vierde kwartaal van 2014 maakte de jeansfabrikant een verlies van 6 miljoen dollar (5,2 miljoen euro). Een jaar eerder had het bedrijf nog een winst van 17 miljoen dollar (14,9 miljoen euro) geboekt. De omzet steeg wel van 1,29 miljard dollar (1,1 miljard euro) naar 1,39 miljard dollar (1,2 miljard euro). Die groei werd over alle markten geboekt: in Noord- en Zuid-Amerika steeg de netto-omzet met 8%, in Azië met 4% en in Europa met 7%.

 

Voor het volledige boekjaar steeg de omzet van 4,68 miljard dollar (4,1 miljard euro) naar 4,75 miljard dollar (4,2 miljard euro). De winst van daalde wel van 229 naar 106 miljoen dollar (200 naar 93 miljoen euro) door de vele investeringen die het bedrijf deed in herstructureringskosten (137 miljoen euro) en het retailnetwerk (64 miljoen euro).

 

Er werden in 2014 vijftig eigen winkels geopend en Levi's wil in 2015 opnieuw 100 miljoen euro investeren in zestig nieuwe vestigingen. Op het einde van 2014 had Levi's 565 winkels. E-commerce is goed voor 3 procent van de totale omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.