Invito krijgt in oktober weer een webshop

Invito krijgt in oktober weer een webshop

Invito krijgt in oktober weer een webshop

Schoenenketen Invito zal vanaf oktober weer online actief zijn. Bovendien moeten er op korte termijn opnieuw een aantal fysieke vestigingen komen van de keten, die mee ten onder ging bij het faillissement van de Macintosh Retail Group.

100 procent levensvatbaar

Toen eind 2015 Macintosh het faillissement aanvroeg, sloot ook de webshop van Invito, maar in oktober komt er dus toch een nieuwe wenshop. Dat heeft algemeen directeur Peter van den Hurk gezegd in een interview met Schoenenvisie. In juli was het nieuws al naar buiten gekomen dat de ketens van Macintosh tot eind dit jaar de tijd hadden om een eigen digitaal platform op poten te zetten. Tot die tijd mochten ze nog gebruik maken van het bestaande platform.

 

Van den Hurk heeft bovendien een goed oog in de toekomst van Invito. “Op basis van de omzetcijfers van de afgelopen jaren kan ik niet anders dan concluderen dat Invito voor 100% levensvatbaar is. Er is nog steeds ruimte in de markt voor een jonge, hippe keten. Uit gesprekken met de voormalig inkoopster en bedrijfsleider bleek dat er bij Invito zelf niets rigoureus mis ging, al moest de inkoopafdeling soms met een beperkt budget werken omdat er niet meer geld kon worden vrijgemaakt”, zegt hij aan Schoenenvisie.

 

Binnenkort zullen er dan ook nieuwe vestigingen openen in Breda en Den Haag, met een andere filosofie dan de filialen die de deuren openden onder leiding van Macintosh. In de toekomst moet de keten groeien naar 25 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.