JBC neemt ‘chief omnichannel officer’ over van Van de Velde

JBC neemt ‘chief omnichannel officer’ over van Van de Velde

Lode Van Laere, tot voor kort de topman van de Amerikaanse lingerieketen Intimacy, is aangesteld tot 'chief omnichannel officer' van JBC. Hij krijgt er de leiding over de verkoop in de fysieke winkels en de onlineshop.

Eén verantwoordelijke voor integratie fysiek-online

Opmerkelijke transfer in de kledingsector: Lode Van Laere, tot voor kort de topman van Intimacy (de Amerikaanse retaildochter van lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle), stapt over naar JBC. Hij neemt er de leiding over de 140 winkels in België en Luxemburg en wordt ook verantwoordelijk voor de webshop en de digitale marketing.

 

"In het verleden zaten die taken bij verschillende mensen", bevestigt CEO Bart Claes het nieuws van de overstap aan zakenkrant De Tijd. "Veel retailbedrijven hebben moeite met de integratie van de online activiteiten en de klassieke winkels. Met Lode Van Laere maken we daarvoor nu één persoon de eindverantwoordelijke." Van Laere treedt meteen ook toe tot het directiecomité van JBC.

 

De aanstelling past ook in de ambitie van topman Bart Claes om zelf meer te focussen op de activiteiten van JBC in het buitenland: in eerste instantie Duitsland, waar de groep in 2013 van start ging en volop droomt van expansie.

 

Schoonzoon Herman Van de Velde

Lode Van Laere leidde de kwakkelende Amerikaanse retaildochter van Van de Velde de voorbije drie jaar. Bij de publicatie van de halfjaarresultaten kondigde de lingeriefabrikant trouwens aan dat Intimacy wordt omgedoopt tot Rigby & Peller en dat de groep op zoek gaat naar een nieuwe topman voor de Amerikaanse markt.

 

Van Laere, nota bene een schoonzoon van Herman Van de Velde - zelf jarenlang CEO van het beursgenoteerde familiebedrijf en nu voorzitter van de raad van bestuur - kreeg andere opties in het bedrijf aangeboden, maar koos uiteindelijk toch voor een uitdaging elders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Back to top