JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

Kledingketen JBC heeft een nieuw kledingstuk toegevoegd aan zijn I AM-collectie, die zich richt op het gebruik van duurzame materialen. Ditmaal gaat het over een waterafstotende regenjas die volledig van gerecycleerde petflessen is gemaakt.

 

20 tot 25 flessen

De jas is volledig gemaakt uit polyester, dat werd vervaardigd door van de flessen polyesterdraad te maken en daarna verwerkt wordt in de stof. Zo wordt een glanzende en waterdichte stof bekomen. Voor één jas worden tussen 20 en 25 flessen gebruikt.

 

De jas is gemaakt voor kinderen in de maten 122 tot en met maat 164 en is momenteel in de winkel te vinden.

 

Het is niet de eerste keer dat JBC aandacht schenkt aan duurzame materialen. Zo heeft het heel het jaar door een collectie met biokatoen en lanceert de Belgische keten elk jaar een GOTS-gecertificeerde collectie. Daarnaast is het ook aangesloten bij de Fair Wear Foundation, die de werkomstandigheden in de textielfabrieken controleert.

 

Een jaar geleden vierde JBC nog de Dag van de Aarde met de lancering van de REVIVE-collectie. Die bestond uit dertien stukken, waarvan elk stuk een Cradle to Cradle-certificaat droeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Lidl maakt 645 ton huismerkchocolade Fairtrade

12/01/2018

Lidl maakt een deel van haar Belgische huismerkchocolade fairtrade: verschillende reepsoorten van het huismerk Fin Carré krijgen het fairtradelabel. Het gaat om chocolade waarvan Lidl jaarlijks ruim 645 ton verkoopt. 

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Back to top