JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

JBC ontwerpt jas van gerecycleerde flessen

Kledingketen JBC heeft een nieuw kledingstuk toegevoegd aan zijn I AM-collectie, die zich richt op het gebruik van duurzame materialen. Ditmaal gaat het over een waterafstotende regenjas die volledig van gerecycleerde petflessen is gemaakt.

 

20 tot 25 flessen

De jas is volledig gemaakt uit polyester, dat werd vervaardigd door van de flessen polyesterdraad te maken en daarna verwerkt wordt in de stof. Zo wordt een glanzende en waterdichte stof bekomen. Voor één jas worden tussen 20 en 25 flessen gebruikt.

 

De jas is gemaakt voor kinderen in de maten 122 tot en met maat 164 en is momenteel in de winkel te vinden.

 

Het is niet de eerste keer dat JBC aandacht schenkt aan duurzame materialen. Zo heeft het heel het jaar door een collectie met biokatoen en lanceert de Belgische keten elk jaar een GOTS-gecertificeerde collectie. Daarnaast is het ook aangesloten bij de Fair Wear Foundation, die de werkomstandigheden in de textielfabrieken controleert.

 

Een jaar geleden vierde JBC nog de Dag van de Aarde met de lancering van de REVIVE-collectie. Die bestond uit dertien stukken, waarvan elk stuk een Cradle to Cradle-certificaat droeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top