JBC steekt webshop in een nieuw jasje | RetailDetail

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

Kledingketen JBC heeft een vernieuwde webshop gelanceerd, die winkelen eenvoudiger en sneller moet maken. JBC wil “digitaal in de Champions League” spelen, klinkt het.

 

"Op digitaal vlak in de Champions League"

De vernieuwde webshop biedt een ‘first-in-class’ customer experience, vindt CEO Bart Claes. “Jonge gezinnen, onze kerndoelgroep, shoppen meer en meer online. Dan moet je online op topniveau kunnen concurreren. Met de nieuwe e-shop spelen we op digitaal vlak in de Champions League”, aldus de topman.

 

Mobiele toegankelijkheid komt op de eerste plaats in de nieuwe webshop, waardoor de fotografie en alle mode-inspiratie nog beter tot hun recht zouden moeten komen. Er is ook sterker ingezet op inspiratie met een nieuw onlinemagazine ‘Modepraatjes’ en suggesties voor een totaallook, zodat consumenten op de hoogte blijven van de laatste trends. De zoekfunctie werd sterk verbeterd door een uitbreiding van de filters en door middel van verrijkte productinformatie. Er zijn bovendien meer mogelijkheden tot personalisatie dankzij een Artificial Intelligence-tool die persoonlijke aanbevelingen doet.

 

"Van mobile naar online, naar winkel en kiosk"

Het nieuwe platform is bewust omnichannel opgebouwd: “Van mobile naar online, naar winkel en kiosk. Alle bestaande back-endsystemen werden volledig geïntegreerd, om onze klant een op en top omnichannel 'sales experience' te kunnen aanbieden,” zegt marketingmanager Thomas Dujardin.

 

“Dat is logisch”, meent Bart Claes: “op alle verschillende kanalen willen we onze klanten kunnen helpen op de best mogelijke manier. De JBC-klanten de best mogelijke ‘customer experience’ bieden, daar gaan we voor.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.