JBC steekt webshop in een nieuw jasje | RetailDetail

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

JBC steekt webshop in een nieuw jasje

Kledingketen JBC heeft een vernieuwde webshop gelanceerd, die winkelen eenvoudiger en sneller moet maken. JBC wil “digitaal in de Champions League” spelen, klinkt het.

 

"Op digitaal vlak in de Champions League"

De vernieuwde webshop biedt een ‘first-in-class’ customer experience, vindt CEO Bart Claes. “Jonge gezinnen, onze kerndoelgroep, shoppen meer en meer online. Dan moet je online op topniveau kunnen concurreren. Met de nieuwe e-shop spelen we op digitaal vlak in de Champions League”, aldus de topman.

 

Mobiele toegankelijkheid komt op de eerste plaats in de nieuwe webshop, waardoor de fotografie en alle mode-inspiratie nog beter tot hun recht zouden moeten komen. Er is ook sterker ingezet op inspiratie met een nieuw onlinemagazine ‘Modepraatjes’ en suggesties voor een totaallook, zodat consumenten op de hoogte blijven van de laatste trends. De zoekfunctie werd sterk verbeterd door een uitbreiding van de filters en door middel van verrijkte productinformatie. Er zijn bovendien meer mogelijkheden tot personalisatie dankzij een Artificial Intelligence-tool die persoonlijke aanbevelingen doet.

 

"Van mobile naar online, naar winkel en kiosk"

Het nieuwe platform is bewust omnichannel opgebouwd: “Van mobile naar online, naar winkel en kiosk. Alle bestaande back-endsystemen werden volledig geïntegreerd, om onze klant een op en top omnichannel 'sales experience' te kunnen aanbieden,” zegt marketingmanager Thomas Dujardin.

 

“Dat is logisch”, meent Bart Claes: “op alle verschillende kanalen willen we onze klanten kunnen helpen op de best mogelijke manier. De JBC-klanten de best mogelijke ‘customer experience’ bieden, daar gaan we voor.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Back to top