JBC test digitaal pashok

JBC test digitaal pashok

In zijn vestigingen van Merksem en Lochristi heeft JBC een digitaal pashokje in gebruik genomen. Dat bevat een interactief scherm, waarmee klanten een kledingstuk kunnen opvragen bij medewerkers in de winkel.

Inspiratie leveren

Daarnaast kunnen klanten ook inloggen op hun eigen klantenprofiel, waarbij ze extra inspiratie worden voorgeschoteld. Die technologie wordt sinds kort ook al toegepast in de webshop, en zal in de toekomst bovendien geïntegreerd worden in andere kanalen zoals de app, e-mails en de in-store kiosken.

 

“Het doel van de nieuwe paskamerservice, die wij Pienter Pashok gedoopt hebben, is om onze klanten te helpen in het vinden van de outfit die hen op het lijf staat geschreven. Het digitale pashokje gaat niet enkel op zoek naar de best passende maat van een kledingstuk, maar geeft ook inspiratie aan onze klanten”, zegt omnichanneldirecteur Lode Van Laere.

 

Voorlopig is het pashokje enkel te vinden in Merksem en Lochristi. Daar zullen klanten het kunnen uittesten gedurende heel de zomer. “De feedback van klanten en medewerkers tijdens deze testperiode zal bepalen of de interactieve paskamers in alle Belgische JBC-winkels zullen worden ingevoerd”, aldus informaticamanager Jo Braeckman.

 

Voor de ontwikkeling van het Pienter Pashok werkte JBC samen met twee startups: The Connected Loop en Froomle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top