JBC test digitaal pashok | RetailDetail

JBC test digitaal pashok

JBC test digitaal pashok

In zijn vestigingen van Merksem en Lochristi heeft JBC een digitaal pashokje in gebruik genomen. Dat bevat een interactief scherm, waarmee klanten een kledingstuk kunnen opvragen bij medewerkers in de winkel.

Inspiratie leveren

Daarnaast kunnen klanten ook inloggen op hun eigen klantenprofiel, waarbij ze extra inspiratie worden voorgeschoteld. Die technologie wordt sinds kort ook al toegepast in de webshop, en zal in de toekomst bovendien geïntegreerd worden in andere kanalen zoals de app, e-mails en de in-store kiosken.

 

“Het doel van de nieuwe paskamerservice, die wij Pienter Pashok gedoopt hebben, is om onze klanten te helpen in het vinden van de outfit die hen op het lijf staat geschreven. Het digitale pashokje gaat niet enkel op zoek naar de best passende maat van een kledingstuk, maar geeft ook inspiratie aan onze klanten”, zegt omnichanneldirecteur Lode Van Laere.

 

Voorlopig is het pashokje enkel te vinden in Merksem en Lochristi. Daar zullen klanten het kunnen uittesten gedurende heel de zomer. “De feedback van klanten en medewerkers tijdens deze testperiode zal bepalen of de interactieve paskamers in alle Belgische JBC-winkels zullen worden ingevoerd”, aldus informaticamanager Jo Braeckman.

 

Voor de ontwikkeling van het Pienter Pashok werkte JBC samen met twee startups: The Connected Loop en Froomle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top