JBC viert Dag van de Aarde met duurzame collectie | RetailDetail

JBC viert Dag van de Aarde met duurzame collectie

JBC viert Dag van de Aarde met duurzame collectie

Naar aanleiding van de Dag van de Aarde op 22 april lanceert de Belgische modeketen JBC een volledig duurzame collectie, waarin elk kledingstuk beschikt over het Cradle to Cradle-certificaat.

Volledige collectie

Dat certificaat houdt in dat al het materiaal dat in de kledingstukken wordt gebruikt later ook recycleerbaar zal zijn. Het is de tweede keer dat JBC zo’n REVIVE-collectie lanceert: vorige keer bestond die uit slechts dertien items, maar nu wordt er een volledige collectie uitgebouwd voor mannen, vrouwen en kinderen.

 

“Cradle to Cradle betekent letterlijk: van wieg tot wieg. Doel is om de kringloop van materialen volledig rond te krijgen”, zegt Saartje Boutsen, corporate social responsibility-manager bij JBC. “Al van bij de eerste ontwerpschets houdt het JBC-designteam rekening met het Cradle to Cradle-principe. Want zelfs het kleinste detail moet optimaal gerecycleerd kunnen worden.”

 

JBC is de eerste Belgische retailer die een Cradle to Cradle-collectie op poten zet. Daarvoor heeft het al lof gekregen van het Flanders Fashion Institute, dat hoopt dat JBC voor andere retailers als een voorbeeld mag dienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.