Jeans Centre opent flagshipstore in Den Haag | RetailDetail

Jeans Centre opent nu ook in Den Haag

Jeans Centre opent nu ook in Den Haag

Jeans Centre opent vandaag de deuren van haar nieuwe winkel aan de Spuistraat in Den Haag. De formule wil met het nieuwe concept een uitrol naar meer winkels in de grote steden.

Concept biedt service

Het pand met drie verdiepingen in hartje Den Haag is ingericht volgens het nieuwe concept, dat de klant een ‘denim experience’ aanbiedt. “Deze winkel ademt waar we voor staan en denim speelt hierin een hoofdrol”, geeft CEO Peter Berg aan. “Het stoere en authentieke van ons merk zie je terug in het hout en staal van het interieur en in de denimgerelateerde accessoires”.

 

De nieuwe winkel biedt een koffiebar en een coupeuseservice in de winkel: daar kan de klant direct en gratis een jeans korter laten maken. Bij de jeanswand zoeken vakkundige medewerkers samen met de klant naar de juiste fit en maat. Is deze niet op voorraad dan kan de klant het artikel gratis thuisgestuurd krijgen. In de winkel hangt een groot scherm waarop de klant direct kleding kan bestellen als het gewenste item hier niet te verkrijgen is. Op deze manier zijn alle maten en fits voor de klant beschikbaar.

 

In de Mobile Mirror, een vertragende spiegel, ziet de klant bovendien hoe zijn of haar jeans er aan de achterkant uit ziet. “Er is gekeken naar de totaalbeleving en gemak voor de klant”, aldus Peter Berg. Ook de app, die Jeans Centre eerder lanceerde, helpt bij het zoeken naar de juiste jeans. Ook andere mogelijkheden om het concept verder te versterken, werden onderzocht: zo heeft de winkel in Eindhoven vorig jaar een lab geopend waar testen en innovaties in serviceverlening en klantenvriendelijkheid worden uitgevoerd.

 

Beleving voor jongere doelgroep

Met dit concept wil Jeans Centre, naast de huidige klant, ook de groep van 25 tot 35 jaar aanspreken. Peter Berg: ”De beleving die voor deze groep belangrijk is, klopt in dit concept. De deskundigheid is in al onze winkels te vinden, maar in dit concept is extra focus gelegd op de beleving door het interieur. Daarnaast is de collectie uitgebreid met items die exclusief in Den Haag verkrijgbaar zijn.”

 

Jeans Centre dat ruim 40 jaar bestaat, heeft bijna 100 winkels in heel Nederland en een webshop. De formule brengt jeans van diverse merken, zoals Garcia Jeans, Tripper, Rockford Mills, Image, Wrangler, LTB, Chief, Pilot en Cars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.