Jeansketen Lake Side doet definitief de boeken toe

Jeansketen Lake Side doet definitief de boeken toe

Jeansketen Lake Side doet definitief de boeken toe
Shutterstock

Lake Side, dat eind februari het faillissement moest aankondigen, krijgt geen doorstart. De Nederlandse jeansketen kampte al langer met slechte resultaten en vindt ook nu niet de middelen of overnemers om het tij te keren, bevestigt de curator.

 

Geen doorstart

Lake Side, dat in 2011 nog zeventig jeanswinkels telde buiten de grote steden, ziet geen andere keuze dan de boeken definitief neer te leggen. De Nederlandse jeansketen kan niet rekenen op het nodige krediet van ABN Amro om het verlies op de omzet van vorig jaar (9 miljoen euro) goed te maken en ook de zoektocht naar overnemers draaide op een sisser uit: de meeste franchisenemers willen stoppen of zelfstandig verder gaan.

 

Het faillissement komt niet geheel als een verrassing, want sinds de overname van Lake Side in 2011 door investeringsmaatschappij Bencis liep het aantal winkels drastisch terug, tot achttien eigen filialen en tien franchises. Uit het verslag van de aangestelde curator blijkt nu bovendien dat ook steeds minder klanten de weg vonden naar de Lake Side-winkels sinds de managementbuy-out.

 

Even zag het er nog rooskleurig uit voor de keten: negen partijen toonden interesse in een overname, maar tot een definitief bod kwam het niet. De 28 winkels blijven nog even open om de aanwezige voorraden te verkopen en zo fondsen te creëren voor de schuldeisers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.