Jo Braeckman nieuwe ICT-manager bij JBC | RetailDetail

Jo Braeckman nieuwe ICT-manager bij JBC

Jo Braeckman nieuwe ICT-manager bij JBC

Jo Braeckman is voortaan verantwoordelijk voor de ICT-strategie van JBC. Hij volgt in die positie Erik Cuypers op, die vorig jaar al de Belgische modeketen had verlaten voor het Nederlandse Maxeda DIY.

Veel ervaring

Braeckman begin in 1990 zijn carrière als R&D-manager en services manager bij General Computers. In 1998 ging hij aan de slag als ICT & purchase director bij Biffa-Veolia, waar hij na de overname door Van Gansewinkel verantwoordelijk werd voor de ICT-strategie en voor projectportfoliomanagement, business process consulting en business intelligence, schrijft Knack.

 

“Na het grootste deel van mijn carrière te hebben doorgebracht in de B2B-wereld, kijk ik er enorm naar uit om terug te keren naar het B2C-landschap", zegt Braeckman in een verklaring. "JBC is een succesvol familiebedrijf dat zijn lokale roots niet onder stoelen of banken steekt, wat de Limburger in mij enorm aanspreekt. Het bedrijf legde al een indrukwekkende weg af en bewijst keer op keer pionier te zijn op diverse fronten. Ik verlang er dan ook naar om mee te mogen bouwen aan de toekomst van JBC samen met het bestaande dynamische ICT-team."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.