Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux | RetailDetail

Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux

Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux

Ken Fontijn is benoemd tot country head van Zalando Benelux. Hij vervangt Donna Darthuizen, die 'een nieuwe rol' binnen Zalando gaat innemen.

 

Ex van V&D

Fontijn trad afgelopen zomer aan als e-commercemanager van V&D, maar verloor na het faillissement van die keten zijn baan. Voor zijn komst naar V&D werkte hij ruim al zeven jaar bij Coolblue als business unit manager en product manager & buyer. Hij was voorheen tevens werkzaam bij Free Record Shop.

 

Fontijn was bij V&D verantwoordelijk voor de uitrol van de destijds nieuwe omnichannelstrategie van de keten. De retailketen zou na uitgebreid consumentenonderzoek de toekomst "mobile first" tegemoet gaan. Hij maakte er echter geen deel uit van het managementteam, hoewel zijn voorgangers dit wel deden. De kerndirectie van V&D bestond uit algemeen directeur John van der Ent, financieel directeur Jack Zantman, operationeel directeur Bart van den Nieuwenhof en commercieel directeur Lilian Vos.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.