Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux

Ken Fontijn benoemd tot country head Zalando Benelux

Ken Fontijn is benoemd tot country head van Zalando Benelux. Hij vervangt Donna Darthuizen, die 'een nieuwe rol' binnen Zalando gaat innemen.

 

Ex van V&D

Fontijn trad afgelopen zomer aan als e-commercemanager van V&D, maar verloor na het faillissement van die keten zijn baan. Voor zijn komst naar V&D werkte hij ruim al zeven jaar bij Coolblue als business unit manager en product manager & buyer. Hij was voorheen tevens werkzaam bij Free Record Shop.

 

Fontijn was bij V&D verantwoordelijk voor de uitrol van de destijds nieuwe omnichannelstrategie van de keten. De retailketen zou na uitgebreid consumentenonderzoek de toekomst "mobile first" tegemoet gaan. Hij maakte er echter geen deel uit van het managementteam, hoewel zijn voorgangers dit wel deden. De kerndirectie van V&D bestond uit algemeen directeur John van der Ent, financieel directeur Jack Zantman, operationeel directeur Bart van den Nieuwenhof en commercieel directeur Lilian Vos.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top