Kenzo gaat collectie maken voor H&M

Kenzo gaat collectie maken voor H&M

Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

 

“Grenzen verleggen”

Het Amerikaanse duo Carol Lim en Humberto Leon, dat sinds 2011 de leiding heeft over Kenzo, zal een dames-, heren- en accessoirecollectie ontwerpen voor H&M, die vanaf 3 november in de winkelrekken moet liggen.

 

Het zal na de samenwerkingen met onder andere Isabelle Marant, Stella McCartney en Balmain ongetwijfeld opnieuw voor lange wachtrijen zorgen bij de modeketen. De laatste collectie, die door Olivier Rousteing van Balmain werd ontworpen, was zelfs binnen een uur uitverkocht.

 

“Voor deze samenwerking met H&M willen we het groots aanpakken, we willen grenzen verleggen en de nieuwe energie van Kenzo aan iedereen ter wereld overbrengen”, zegt het ontwerpersduo over hun plan voor H&M.

 

Kenzo werd in 1971 opgericht door de Frans-Japanse ontwerper Kenzo Takada en is sinds 1993 in handen van het Franse luxehuis LVMH.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top