Kenzo gaat collectie maken voor H&M | RetailDetail

Kenzo gaat collectie maken voor H&M

Kenzo gaat collectie maken voor H&M

Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

 

“Grenzen verleggen”

Het Amerikaanse duo Carol Lim en Humberto Leon, dat sinds 2011 de leiding heeft over Kenzo, zal een dames-, heren- en accessoirecollectie ontwerpen voor H&M, die vanaf 3 november in de winkelrekken moet liggen.

 

Het zal na de samenwerkingen met onder andere Isabelle Marant, Stella McCartney en Balmain ongetwijfeld opnieuw voor lange wachtrijen zorgen bij de modeketen. De laatste collectie, die door Olivier Rousteing van Balmain werd ontworpen, was zelfs binnen een uur uitverkocht.

 

“Voor deze samenwerking met H&M willen we het groots aanpakken, we willen grenzen verleggen en de nieuwe energie van Kenzo aan iedereen ter wereld overbrengen”, zegt het ontwerpersduo over hun plan voor H&M.

 

Kenzo werd in 1971 opgericht door de Frans-Japanse ontwerper Kenzo Takada en is sinds 1993 in handen van het Franse luxehuis LVMH.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top