Kenzo gaat collectie maken voor H&M | RetailDetail

Kenzo gaat collectie maken voor H&M

Kenzo gaat collectie maken voor H&M

Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

 

“Grenzen verleggen”

Het Amerikaanse duo Carol Lim en Humberto Leon, dat sinds 2011 de leiding heeft over Kenzo, zal een dames-, heren- en accessoirecollectie ontwerpen voor H&M, die vanaf 3 november in de winkelrekken moet liggen.

 

Het zal na de samenwerkingen met onder andere Isabelle Marant, Stella McCartney en Balmain ongetwijfeld opnieuw voor lange wachtrijen zorgen bij de modeketen. De laatste collectie, die door Olivier Rousteing van Balmain werd ontworpen, was zelfs binnen een uur uitverkocht.

 

“Voor deze samenwerking met H&M willen we het groots aanpakken, we willen grenzen verleggen en de nieuwe energie van Kenzo aan iedereen ter wereld overbrengen”, zegt het ontwerpersduo over hun plan voor H&M.

 

Kenzo werd in 1971 opgericht door de Frans-Japanse ontwerper Kenzo Takada en is sinds 1993 in handen van het Franse luxehuis LVMH.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.