Kering doet opnieuw sportmerk van de hand

Kering doet opnieuw sportmerk van de hand

De Franse luxegroep Kering heeft met sneeuwbrillenmaker Electric opnieuw een sportmerk van de hand gedaan. Vorig jaar verkocht Kering ook al het schoenenmerk Tretorn en het gerucht gaat op dat ook Puma verkocht zal worden.

Puma geen essentieel onderdeel

Kering kreeg Electric in 2011 in handen, maar het heeft nu besloten om het merk te verkopen. In 2015 was Electric waarschijnlijk niet winstgevend met een omzet van 22 miljoen euro, schrijft Bloomberg.

 

Volgens Bloomberg staat Kering ook open voor een verkoop van het Duitse merk Puma. Kering heeft die geruchten nooit ontkend, maar heeft ook nooit bevestigd dat het Puma graag wil lozen. Kering kocht Puma enkele jaren geleden voor 5,3 miljard euro, maar sindsdien zijn de resultaten van het sportmerk steeds minder geworden. Momenteel wordt de waarde van Puma op ongeveer 3 miljard euro geschat en analisten verwachten dat de omzet in 2020 nog steeds onder het niveau zal zijn dan wanneer Kering Puma in bezit kreeg. De luxegroep zou Puma ook niet bekijken als een essentieel onderdeel van de toekomst van het bedrijf, wat een verkoop alleen maar waarschijnlijker maakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top