Kering doet opnieuw sportmerk van de hand

Kering doet opnieuw sportmerk van de hand

De Franse luxegroep Kering heeft met sneeuwbrillenmaker Electric opnieuw een sportmerk van de hand gedaan. Vorig jaar verkocht Kering ook al het schoenenmerk Tretorn en het gerucht gaat op dat ook Puma verkocht zal worden.

Puma geen essentieel onderdeel

Kering kreeg Electric in 2011 in handen, maar het heeft nu besloten om het merk te verkopen. In 2015 was Electric waarschijnlijk niet winstgevend met een omzet van 22 miljoen euro, schrijft Bloomberg.

 

Volgens Bloomberg staat Kering ook open voor een verkoop van het Duitse merk Puma. Kering heeft die geruchten nooit ontkend, maar heeft ook nooit bevestigd dat het Puma graag wil lozen. Kering kocht Puma enkele jaren geleden voor 5,3 miljard euro, maar sindsdien zijn de resultaten van het sportmerk steeds minder geworden. Momenteel wordt de waarde van Puma op ongeveer 3 miljard euro geschat en analisten verwachten dat de omzet in 2020 nog steeds onder het niveau zal zijn dan wanneer Kering Puma in bezit kreeg. De luxegroep zou Puma ook niet bekijken als een essentieel onderdeel van de toekomst van het bedrijf, wat een verkoop alleen maar waarschijnlijker maakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top