Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center | RetailDetail

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

 

E-reservaties en kinderspeelruimte

Op 17 februari opent Kiabi zijn vijfde Belgische winkel, anderhalf jaar na de intrede van de Noord-Franse discountmodeketen. De nieuwe winkel bevindt zich op de eerste verdieping van het Westland Shopping Center. Het is de derde vestiging in de regio Brussel, na openingen in de winkelcentra Docks Bruxsel en The Mint. Kiabi richt zich tot het hele gezin en doet dat in Westland Shopping Center met een belevingsconcept op 1.800 m². Shoppers vinden er onder meer een speelruimte voor kinderen, opladers voor de smartphone dichtbij de paskamers en een virtuele catalogus om te doorbladeren. 

 

“We werken met hybride winkelformules die zich vormen naar het gedrag en de wensen van de klanten op lokaal niveau. Dit concept is een gewoonte geworden voor onze klanten, die kiezen voor thuislevering als een artikel niet in de winkel beschikbaar is”, zegt country manager Aalrik Van Straten. Daarom is het in alle Belgische winkels van Kiabi ook mogelijk e-reservaties te volgen, artikelen online te reserveren of de stock van een andere winkel te raadplegen.

 

200 medewerkers in België

Voor Kiabi Westland heeft de formule veertig nieuwe mensen aangeworven. De selectie vond plaats begin januari via speedjobdating, een dynamische manier van rekruteren waarbij de kandidaten zeven minuten krijgen om hun potentiële werkgever te overtuigen van hun kwaliteiten en persoonlijkheid. Met de opening van deze vijfde winkel in België groeit het aantal medewerkers tot 200.

 

De keten werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en staat voor mode in alle maten en voor alle generaties, met kleding voor zowel baby’s en kinderen als (zwangere) vrouwen en mannen. De Franse marktleider stelt 10.000 mensen tewerk in vijftien landen en heeft een netwerk van 493 winkels, waarvan 151 buiten Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.