Kimono’s stuwen verkoop New Look | RetailDetail

Kimono’s stuwen verkoop New Look

Kimono’s stuwen verkoop New Look

New Look heeft zijn omzet in het jongste kwartaal met 8,1% zien aandikken tot 392,5 miljoen pond of omgerekend 489,5 miljoen euro. Vooral de kimono’s deden het goed: de Britse modeketen verkocht er 40.000 per week van.

Vergelijkbare verkoop neemt 8,9% toe

New Look heeft een gebroken boekjaar: het bedrijf sluit zijn rekeningen eind maart af. De nieuwe cijfers slaan dus op het eerste kwartaal van het boekjaar 2015, dat over de dertien weken tot 28 juni liep. De globale inkomsten van de modeketen stegen in die periode met 8,1%.

 

Wordt alleen gekeken naar de omzet in de winkels die meer dan een jaar geopend zijn, dan nam de verkoop met 8,9% toe. De onlineverkoop lag zelfs 39% boven het peil van dezelfde periode van 2013. Ter vergelijking: in dezelfde periode van 2013 bedroeg de toename van de globale omzet maar 2,2%.

 

De voorbije maanden maakte de keten haar aanbod ook iets breder. De prijs voor tops zat aanvankelijk in de prijsrange 14,99 pond tot 22,99 pond (19 tot 29 euro), nu variëren de prijzen van 12,90 euro tot 60 pond (16 tot 75 euro).

 

De gestegen verkopen zorgden er alvast voor dat New Look zijn operationeel resultaat in het eerste kwartaal met 38% kon optillen tot 44 miljoen pond of omgerekend 55 miljoen euro. 

 

Rusland staat 'on hold'

New Look ging van start in 1969. De keten telt  wereldwijd 1.160 winkels, pnline wordt geleverd in meer dan 120 landen. Het bedrijf is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang, waar eerder al sprake van was, wordt gewerkt.

 

De volgende maanden staan onder meer een verdere introductie in China – waar New Look nu tien winkels heeft en tegen volgend jaar naar twintig vestigingen gaat -, Polen en Duitsland op het programma. Een geplande  expansie naar Rusland is daartegen 'on hold’ gezet door de spanningen rond Oekraïne.

 

In Frankrijk staat dan weer de verkoop van de verlieslatende dochterketen Mim op de werklijst. New Look ontving er een indicatief bod voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top