Kimono’s stuwen verkoop New Look | RetailDetail

Kimono’s stuwen verkoop New Look

Kimono’s stuwen verkoop New Look

New Look heeft zijn omzet in het jongste kwartaal met 8,1% zien aandikken tot 392,5 miljoen pond of omgerekend 489,5 miljoen euro. Vooral de kimono’s deden het goed: de Britse modeketen verkocht er 40.000 per week van.

Vergelijkbare verkoop neemt 8,9% toe

New Look heeft een gebroken boekjaar: het bedrijf sluit zijn rekeningen eind maart af. De nieuwe cijfers slaan dus op het eerste kwartaal van het boekjaar 2015, dat over de dertien weken tot 28 juni liep. De globale inkomsten van de modeketen stegen in die periode met 8,1%.

 

Wordt alleen gekeken naar de omzet in de winkels die meer dan een jaar geopend zijn, dan nam de verkoop met 8,9% toe. De onlineverkoop lag zelfs 39% boven het peil van dezelfde periode van 2013. Ter vergelijking: in dezelfde periode van 2013 bedroeg de toename van de globale omzet maar 2,2%.

 

De voorbije maanden maakte de keten haar aanbod ook iets breder. De prijs voor tops zat aanvankelijk in de prijsrange 14,99 pond tot 22,99 pond (19 tot 29 euro), nu variëren de prijzen van 12,90 euro tot 60 pond (16 tot 75 euro).

 

De gestegen verkopen zorgden er alvast voor dat New Look zijn operationeel resultaat in het eerste kwartaal met 38% kon optillen tot 44 miljoen pond of omgerekend 55 miljoen euro. 

 

Rusland staat 'on hold'

New Look ging van start in 1969. De keten telt  wereldwijd 1.160 winkels, pnline wordt geleverd in meer dan 120 landen. Het bedrijf is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang, waar eerder al sprake van was, wordt gewerkt.

 

De volgende maanden staan onder meer een verdere introductie in China – waar New Look nu tien winkels heeft en tegen volgend jaar naar twintig vestigingen gaat -, Polen en Duitsland op het programma. Een geplande  expansie naar Rusland is daartegen 'on hold’ gezet door de spanningen rond Oekraïne.

 

In Frankrijk staat dan weer de verkoop van de verlieslatende dochterketen Mim op de werklijst. New Look ontving er een indicatief bod voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.