Kimono’s stuwen verkoop New Look

Kimono’s stuwen verkoop New Look

New Look heeft zijn omzet in het jongste kwartaal met 8,1% zien aandikken tot 392,5 miljoen pond of omgerekend 489,5 miljoen euro. Vooral de kimono’s deden het goed: de Britse modeketen verkocht er 40.000 per week van.

Vergelijkbare verkoop neemt 8,9% toe

New Look heeft een gebroken boekjaar: het bedrijf sluit zijn rekeningen eind maart af. De nieuwe cijfers slaan dus op het eerste kwartaal van het boekjaar 2015, dat over de dertien weken tot 28 juni liep. De globale inkomsten van de modeketen stegen in die periode met 8,1%.

 

Wordt alleen gekeken naar de omzet in de winkels die meer dan een jaar geopend zijn, dan nam de verkoop met 8,9% toe. De onlineverkoop lag zelfs 39% boven het peil van dezelfde periode van 2013. Ter vergelijking: in dezelfde periode van 2013 bedroeg de toename van de globale omzet maar 2,2%.

 

De voorbije maanden maakte de keten haar aanbod ook iets breder. De prijs voor tops zat aanvankelijk in de prijsrange 14,99 pond tot 22,99 pond (19 tot 29 euro), nu variëren de prijzen van 12,90 euro tot 60 pond (16 tot 75 euro).

 

De gestegen verkopen zorgden er alvast voor dat New Look zijn operationeel resultaat in het eerste kwartaal met 38% kon optillen tot 44 miljoen pond of omgerekend 55 miljoen euro. 

 

Rusland staat 'on hold'

New Look ging van start in 1969. De keten telt  wereldwijd 1.160 winkels, pnline wordt geleverd in meer dan 120 landen. Het bedrijf is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang, waar eerder al sprake van was, wordt gewerkt.

 

De volgende maanden staan onder meer een verdere introductie in China – waar New Look nu tien winkels heeft en tegen volgend jaar naar twintig vestigingen gaat -, Polen en Duitsland op het programma. Een geplande  expansie naar Rusland is daartegen 'on hold’ gezet door de spanningen rond Oekraïne.

 

In Frankrijk staat dan weer de verkoop van de verlieslatende dochterketen Mim op de werklijst. New Look ontving er een indicatief bod voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er momenteel met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top