Kimono’s stuwen verkoop New Look | RetailDetail

Kimono’s stuwen verkoop New Look

Kimono’s stuwen verkoop New Look

New Look heeft zijn omzet in het jongste kwartaal met 8,1% zien aandikken tot 392,5 miljoen pond of omgerekend 489,5 miljoen euro. Vooral de kimono’s deden het goed: de Britse modeketen verkocht er 40.000 per week van.

Vergelijkbare verkoop neemt 8,9% toe

New Look heeft een gebroken boekjaar: het bedrijf sluit zijn rekeningen eind maart af. De nieuwe cijfers slaan dus op het eerste kwartaal van het boekjaar 2015, dat over de dertien weken tot 28 juni liep. De globale inkomsten van de modeketen stegen in die periode met 8,1%.

 

Wordt alleen gekeken naar de omzet in de winkels die meer dan een jaar geopend zijn, dan nam de verkoop met 8,9% toe. De onlineverkoop lag zelfs 39% boven het peil van dezelfde periode van 2013. Ter vergelijking: in dezelfde periode van 2013 bedroeg de toename van de globale omzet maar 2,2%.

 

De voorbije maanden maakte de keten haar aanbod ook iets breder. De prijs voor tops zat aanvankelijk in de prijsrange 14,99 pond tot 22,99 pond (19 tot 29 euro), nu variëren de prijzen van 12,90 euro tot 60 pond (16 tot 75 euro).

 

De gestegen verkopen zorgden er alvast voor dat New Look zijn operationeel resultaat in het eerste kwartaal met 38% kon optillen tot 44 miljoen pond of omgerekend 55 miljoen euro. 

 

Rusland staat 'on hold'

New Look ging van start in 1969. De keten telt  wereldwijd 1.160 winkels, pnline wordt geleverd in meer dan 120 landen. Het bedrijf is in handen van oprichter Tom Singh en de investeringsfondsen Apax and Permira. Zij willen het eerst verder op de rails hebben vooraleer aan een beursgang, waar eerder al sprake van was, wordt gewerkt.

 

De volgende maanden staan onder meer een verdere introductie in China – waar New Look nu tien winkels heeft en tegen volgend jaar naar twintig vestigingen gaat -, Polen en Duitsland op het programma. Een geplande  expansie naar Rusland is daartegen 'on hold’ gezet door de spanningen rond Oekraïne.

 

In Frankrijk staat dan weer de verkoop van de verlieslatende dochterketen Mim op de werklijst. New Look ontving er een indicatief bod voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.