Kleine omzetstijging voor Hugo Boss

Kleine omzetstijging voor Hugo Boss
Shutterstock

De omzet van het Duitse modehuis Hugo Boss is in het eerste kwartaal van 2017 met 1% gestegen. Vrijwel overal was er sprake van groei, maar in de Verenigde Staten kende het merk een stevige terugval.

Retailverkoop blijft stabiel

De omzet voor het eerste kwartaal kwam uit op 651 miljoen euro. In Europa steeg de omzet met 2% (dankzij een groei in het Verenigd Koninkrijk van 7%), terwijl de stijging in Azië met 3% zelfs nog iets hoger was. In Noord- en Zuid-Amerika viel de omzet dan weer met 4% terug. Dat was vooral te wijten aan een daling van 7% in de Verenigde Staten, maar ook in Canada en Latijns-Amerika was er sprake van een dip.

 

“We hebben een solide start van het jaar gemaakt”, zegt Mark Langer, voorzitter van de raad van bestuur bij Hugo Boss. “Vooral in Europa en Azië zitten we op de goede weg. De komende weken zullen we onze nieuwe collectie aan het publiek voorstellen, wat een belangrijke stap is in onze strategie. Ik geloof dat we na dit jaar van stabilisatie terug kunnen keren naar winstgevende en duurzame groei.”

 

De retailomzet bij Hugo Boss bleef met 371 miljoen euro stabiel ten opzichte van een jaar eerder, maar daalde op vergelijkbare basis wel met 3%, opnieuw door een terugval in Amerika. In Europa was er dan weer sprake van een kleine groei.

 

Naast de omzetcijfers wist Hugo Boss ook zijn winstcijfers op te krikken: de operationele winst steeg met 20% naar 64,4 miljoen euro en de nettowinst kwam 25% hoger uit op 48 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Back to top