Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels
Facebook Komono

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

 

Al in meer dan 50 landen

Het gaat snel voor Komono, het bedrijf van ‘Belgian fashion ondernemers van het jaar’ Anton Janssens en Raf Maes. Het duo startte in 2009 met brillen en voegde daar later horloges aan toen. Het label is intussen in meer dan vijftig landen te koop en draaide in 2016 een omzet van om en bij de 16 miljoen euro.

 

Na een eigen webshop opende Komono vorig jaar een eerste eigen winkel aan de Antwerpse Lombardenvest. Intussen staat de teller al op vijf, want ook in Brussel (Dansaertstraat), Amsterdam (Elandsgracht), Tokio en Madrid is het accessoirelabel intussen actief. “De flagshipstores in Nederland en België hebben we in eigen beheer. Voor de overige landen werken we samen met een lokale partner”, zegt Janssens. “De shops zijn ontzettend belangrijk voor ons om een groter verhaal te vertellen en het merk in al zijn facetten te tonen aan het grote publiek. We willen de volledige Komono-ervaring aanbieden.”

 

Het duo wil dit jaar nog Barcelona, Parijs, Londen, Stockholm en Berlijn aan dat lijstje toevoegen. “Daarnaast zijn we ook een hub aan het opzetten in Hongkong. Tot nu toe werd de Aziatische markt bediend vanuit België, maar binnenkort zullen we deze regio nog beter kunnen opvolgen”, zegt Janssens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.