Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti | RetailDetail

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti
Shutterstock

Het Franse modehuis Berluti, onderdeel van luxeconcern LVMH, heeft de Belg Kris Van Assche aangeduid als de nieuwe creatief directeur. Hij volgt in die functie Haider Ackermann op, die het modemerk verlaat.

 

Stoelendans

Van Assche blijft zo toch verbonden met LVMH, nadat hij in maart gestopt was als artistiek directeur van de mannencollecties bij Christian Dior, dat ook in handen is van de Franse groep. Daar was hij maar liefst 11 jaar aan de slag geweest. Hij wordt bij Dior Homme opgevolgd door Kim Jones, die overstapt van Louis Vuitton, ook al onderdeel van LVMH. Dat schrijft De Tijd.

 

“Ik heb altijd bruggen willen bouwen tussen de savoir-faire, het erfgoed van het huis en mijn hedendaagse visie. Antoine Arnault sprak over zijn ambities voor Berluti en het is met groot plezier dat ik deze nieuwe uitdaging accepteer die perfect past bij mijn eigen wil en visie,” aldus Van Assche in een persbericht.

 

Met de komst van Van Assche moet er een frisse wind komen bij Berluti, waar Ackermann na amper twee jaar opzij wordt geschoven. De Colombiaans-Franse ontwerper is net als Van Assche opgeleid op de Antwerpse Modeacademie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.