Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti | RetailDetail

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti

Kris Van Assche nieuw creatief directeur van Berluti
Shutterstock

Het Franse modehuis Berluti, onderdeel van luxeconcern LVMH, heeft de Belg Kris Van Assche aangeduid als de nieuwe creatief directeur. Hij volgt in die functie Haider Ackermann op, die het modemerk verlaat.

 

Stoelendans

Van Assche blijft zo toch verbonden met LVMH, nadat hij in maart gestopt was als artistiek directeur van de mannencollecties bij Christian Dior, dat ook in handen is van de Franse groep. Daar was hij maar liefst 11 jaar aan de slag geweest. Hij wordt bij Dior Homme opgevolgd door Kim Jones, die overstapt van Louis Vuitton, ook al onderdeel van LVMH. Dat schrijft De Tijd.

 

“Ik heb altijd bruggen willen bouwen tussen de savoir-faire, het erfgoed van het huis en mijn hedendaagse visie. Antoine Arnault sprak over zijn ambities voor Berluti en het is met groot plezier dat ik deze nieuwe uitdaging accepteer die perfect past bij mijn eigen wil en visie,” aldus Van Assche in een persbericht.

 

Met de komst van Van Assche moet er een frisse wind komen bij Berluti, waar Ackermann na amper twee jaar opzij wordt geschoven. De Colombiaans-Franse ontwerper is net als Van Assche opgeleid op de Antwerpse Modeacademie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.