Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent

Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent

De omzet van de Franse luxegroep Hermès is in het eerste kwartaal gestegen met 8% bij constante wisselkoersen, na wisselkoerseffecten steeg de omzet zelfs bijna met 20 procent. 

Meeste productgroepen zien stijging

Vooral in Japan ging het concern er flink op vooruit, met een groei van 15 procent. Ook in de rest van Azië steeg de omzet met 8 procent. In Amerika (+8 procent) en in Europa (+5 procent) had de groep ook weinig reden tot klagen.

 

Worden de cijfers per productgroep bekeken, dan is Leather Goods & Saddlery de grote winnaar. Daar steeg de omzet met 12 procent. Ook bij Ready-to-wear & Accessories was er een omzetgroei van 10 procent. Bij Perfumes was er dan weer sprake van een minimale groei van 1 procent, te danken aan de lancering van drie nieuwe parfums.

 

De horlogemarkt evolueerde voor Hermès dan weer iets minder positief, met een daling van drie procent tot gevolg. De overige productgroepen binnen Hermes kenden een stijging van 8 procent, vooral dankzij een gestegen verkoop van juwelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top