Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent | RetailDetail

Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent

Kwartaalomzet Hermès stijgt met 8 procent

De omzet van de Franse luxegroep Hermès is in het eerste kwartaal gestegen met 8% bij constante wisselkoersen, na wisselkoerseffecten steeg de omzet zelfs bijna met 20 procent. 

Meeste productgroepen zien stijging

Vooral in Japan ging het concern er flink op vooruit, met een groei van 15 procent. Ook in de rest van Azië steeg de omzet met 8 procent. In Amerika (+8 procent) en in Europa (+5 procent) had de groep ook weinig reden tot klagen.

 

Worden de cijfers per productgroep bekeken, dan is Leather Goods & Saddlery de grote winnaar. Daar steeg de omzet met 12 procent. Ook bij Ready-to-wear & Accessories was er een omzetgroei van 10 procent. Bij Perfumes was er dan weer sprake van een minimale groei van 1 procent, te danken aan de lancering van drie nieuwe parfums.

 

De horlogemarkt evolueerde voor Hermès dan weer iets minder positief, met een daling van drie procent tot gevolg. De overige productgroepen binnen Hermes kenden een stijging van 8 procent, vooral dankzij een gestegen verkoop van juwelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top