La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media | RetailDetail

La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media

La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media

La fille d'OMurielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.

“Obscura” voor Murielle en haar fans

Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.

 

“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.

Gloednieuwe website

Murielle ScherreTegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die - als we het reclamebureau mogen geloven - “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.

 

Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.

Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen

Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.

 

“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”
 

La fille d'OMurielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.

“Obscura” voor Murielle en haar fans

Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.

 

“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.

Gloednieuwe website

Murielle ScherreTegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die - als we het reclamebureau mogen geloven - “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.

 

Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.

Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen

Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.

 

“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.