La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media

La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media

La fille d'OMurielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.

“Obscura” voor Murielle en haar fans

Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.

 

“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.

Gloednieuwe website

Murielle ScherreTegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die - als we het reclamebureau mogen geloven - “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.

 

Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.

Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen

Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.

 

“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”
 

La fille d'OMurielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.

“Obscura” voor Murielle en haar fans

Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.

 

“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.

Gloednieuwe website

Murielle ScherreTegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die - als we het reclamebureau mogen geloven - “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.

 

Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.

Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen

Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.

 

“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top