La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media

La Fille d’O revolteert tegen censuur op sociale media

La fille d'OMurielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.

“Obscura” voor Murielle en haar fans

Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.

 

“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.

Gloednieuwe website

Murielle ScherreTegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die - als we het reclamebureau mogen geloven - “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.

 

Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.

Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen

Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.

 

“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”
 

La fille d'OMurielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.

“Obscura” voor Murielle en haar fans

Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.

 

“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.

Gloednieuwe website

Murielle ScherreTegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die - als we het reclamebureau mogen geloven - “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.

 

Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.

Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen

Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.

 

“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top