La Fille d'O lanceert kledingcollectie

La Fille d'O lanceert kledingcollectie

Murielle Scherre, de ontwerpster achter lingeriemerk La Fille d’O, heeft bekend gemaakt dat het merk ook een eigen kledingcollectie zal lanceren. De eerste volwaardige collectie zal in januari in Parijs voorgesteld worden.

Genderneutraal en enkel zwart

Net als bij haar lingerie zal Scherre dat volledig op haar eigen manier doen: de collectie, die de naam Homage zal dragen, is enkel in het zwart te verkrijgen en is volledig genderneutraal. “Het idee is om kleding op mensenmaat te maken. Of die mens vrouw of man is, maakt niet uit”, zegt ze aan De Tijd.

 

Daarnaast blijft de aandacht ook gaan naar duurzame grondstoffen en eerlijke productie, maar toch wordt de kleding niet als de lingerie volledig in België gemaakt. “De knitwear wordt in Peru gemaakt met alpacawol. Daarnaast zullen we hier in onze Belgische ateliers de Indiase handgesponnen en -geweven stof khadi gebruiken. We gaan ook Belgisch linnen proberen te combineren met denim van het duurzame Londense bedrijf Blackhorse Lane en samenwerken met de Nederlandse leerlooierij Ecco.”

 

Strijd tegen namaak

La Fille d’O opende onlangs ook een tweede winkel, ditmaal in Antwerpen. “Een fysieke winkel heeft ook in deze e-commercetijden zin. Zeker voor lingerie. Je weet pas of een beha goed zit en aanvoelt als je die hebt aangedaan.”

 

Scherre is daarnaast ook op zoek naar manieren om er voor te zorgen dat haar ontwerpen niet worden nagemaakt door de grote ketens. Daarbij wil ze onder andere de tijd tussen ontwerp en verkoop drastisch inkorten. “Een nog te ontwikkelen idee is dat we de klant rechtstreeks een nieuw ontwerp tonen en beloven dat we over drie weken een op maat gemaakt product kunnen leveren”, zegt Scherre.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top