La Fille d'O lanceert kledingcollectie

La Fille d'O lanceert kledingcollectie

Murielle Scherre, de ontwerpster achter lingeriemerk La Fille d’O, heeft bekend gemaakt dat het merk ook een eigen kledingcollectie zal lanceren. De eerste volwaardige collectie zal in januari in Parijs voorgesteld worden.

Genderneutraal en enkel zwart

Net als bij haar lingerie zal Scherre dat volledig op haar eigen manier doen: de collectie, die de naam Homage zal dragen, is enkel in het zwart te verkrijgen en is volledig genderneutraal. “Het idee is om kleding op mensenmaat te maken. Of die mens vrouw of man is, maakt niet uit”, zegt ze aan De Tijd.

 

Daarnaast blijft de aandacht ook gaan naar duurzame grondstoffen en eerlijke productie, maar toch wordt de kleding niet als de lingerie volledig in België gemaakt. “De knitwear wordt in Peru gemaakt met alpacawol. Daarnaast zullen we hier in onze Belgische ateliers de Indiase handgesponnen en -geweven stof khadi gebruiken. We gaan ook Belgisch linnen proberen te combineren met denim van het duurzame Londense bedrijf Blackhorse Lane en samenwerken met de Nederlandse leerlooierij Ecco.”

 

Strijd tegen namaak

La Fille d’O opende onlangs ook een tweede winkel, ditmaal in Antwerpen. “Een fysieke winkel heeft ook in deze e-commercetijden zin. Zeker voor lingerie. Je weet pas of een beha goed zit en aanvoelt als je die hebt aangedaan.”

 

Scherre is daarnaast ook op zoek naar manieren om er voor te zorgen dat haar ontwerpen niet worden nagemaakt door de grote ketens. Daarbij wil ze onder andere de tijd tussen ontwerp en verkoop drastisch inkorten. “Een nog te ontwikkelen idee is dat we de klant rechtstreeks een nieuw ontwerp tonen en beloven dat we over drie weken een op maat gemaakt product kunnen leveren”, zegt Scherre.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top