La Redoute kiest voor fysieke winkels in België | RetailDetail

La Redoute kiest voor fysieke winkels in België

La Redoute kiest voor fysieke winkels in België
Shutterstock

De Franse online retailer La Redoute gaat binnenkort fysieke winkels openen in België. Het bedrijf heeft momenteel al 11 winkels in Frankrijk en wil dat concept nu ook uitbreiden naar andere landen.

Zwitserland en België

Niet enkel België mag binnenkort winkels verwachten, La Redoute denkt ook aan Zwitserland. In België mikt La Redoute op grote steden zoals Brussel of Antwerpen, dat zegt Sandrine Guichard, directeur Maison & Décoration, Retail en B2B bij La Redoute in een interview met Gondola.

 

La Redoute ging 90 jaar geleden van start met de bekende catalogus en maakte in 1998 de stap naar de online wereld. Sindsdien is het uitgegroeid tot een belangrijke e-commercespeler in Frankrijk en ook in België is La Redoute nog steeds een bekende naam. Momenteel haalt La Redoute meer dan 90 procent van zijn omzet uit online verkoop. In 2015 werd in Frankrijk de eerste winkel geopend en sindsdien kwamen er daar nog eens tien bij.

 

Vorige zomer kwam La Redoute voor het grootste deel in handen van Galeries Lafayette. Toen werd al de ambitie uitgesproken om internationaal verder uit te breiden. Het doel daarbij is om tegen 2021 een omzet van meer dan 1 miljard euro te halen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.