Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk | RetailDetail

Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk

Le Temps des Cerises voegt alle collecties onder één merk

De Franse groep Le Temps des Cerises heeft besloten om al zijn verschillende merken samen te voegen onder één overkoepelend merk. De voorbije jaren fungeerden die vooral naast elkaar, maar binnenkort worden ze samengebracht onder Le Temps des Cerices.

 

Merknaam Japan Rags verdwijnt

Le Temps des Cerises was oorspronkelijk een merk dat enkel voor vrouwen kleding maakte, maar al snel werd er besloten om ook collecties te maken voor mannen onder de naam Japan Rags en voor kinderen onder de naam Le Temps des Cericses Junior en Japan R*gs. Vanaf de volgende herfst- en wintercollectie zullen alle collecties echter verschijnen onder het merk Le Temps des Cerises.

 

Het bedrijf werd in 1998 opgericht door Lylian Richardière, die momenteel nog steeds aan het hoofd van Le Temps des Cerises staat. Zijn collecties staan vooral bekend vanwege hun vintage look.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.